En god gärning i logikens tecken

Det lönar sig att vända "ondheten" till något gott!
Imorse kl 9 när jag skulle tvätta, så var låset på tvättstugan påsatt (vilket betyder att människan som tvättade mellan 7-9 fortfarande tvättar...) Jag står och väntar en stund, ingen kommer.. När klockan blir 9.15 kollar jag upp vem som bor i lägenheten och ringer på dörren. Varav människan öppnar och ser lite stressad ut och säger "förlåt förlåt"..

Jag tänker att det kan hända vem som helst (har även hänt mig - så varför vara bitter!? Det skulle jag ju ändå inte tjäna på!!)

När vi kom ner i tvättstugan hade inte ens hans program på maskinen avslutats... Jag sa att "det gör inget", hakuna mantata liksom :)

Han gick tillbaka till sin lägenhet. Jag la i min tvätt i den ena maskinen, efter några minuter var hans maskin klar och jag hängde snällt in hans 5 babyplagg i torkskåpet.

När min tvätt är klar kl 11 så är hans babykläder torra och då ska jag fint vika ihop dom och lämna dom till honom tänkte jag!

Hahaha sedan när blev jag såhär snäll!? :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0