Malmö

Nu har jag bestämt mig, till 85% iaf. Jag kommer att välja Malmö som första val. Dels för att jag har större chans att få en mer central lägenet till ett bättre pris, och dels för att tågen mellan Malmö-Gbg går raka vägen, men tydligen måste man byta i alvesta när man ska ta tåget till malmö-nybro. Och sedan är det nära till Danmark (Danskar ;) det är ju bara bron över så är man ju i Köpenhamn :) Jag har ställt mig i kö och betalat köavgiften på 300 spänn, så nu är det bara att hoppas på att jag kommer in på utbildningen! !!! !!!

Ska göra högskoleprovet på lördag, här i Göteborg.. Jag har laddat ner en app till telefonen "högskoleprovet", alla som har en androidtelefon och ska göra högskoleprovet på lördag: den appen ett hett tips ;)

Vårtecken

Aaaaah. Det är verkligen vår nu! Med tanke på att dessa punkter stämmer så är det verkligen vår :D
- Jag går, istället för att ta spårvagnen.
- Det är fortfarande ljust när man vaknar, det är ljust länge på kvällen.
- Cafféer har börjat med uteserveringarna.
- Gruset är bortsoppat på Göteborgs gator!
- Jag har sett dom första blommorna!
- Man fryser inte när man går ut.

Oh my god!

Ooooh my god Ooh my god, you're such a beautiful surprise, Oh my god, oh my god It's a wonderful surprise I'm in love, I'm in love And I cannot get enough..... Aaa jag kan verkligen inte få nog, den är så sjukt bra! Den får mig på vårkänslor, och ännu mer när man kollar ut och ser att det är klarblå himmel :)

Jag är i Nybro nu, imorse gick jag upp och köpte tulpaner och nybakade frallor, åt en god frukost. Sen gick jag och mamma ner på stan köpte lite nödvändiga saker och sen systemet, för ikväll är det fest!!! Vi ska till Sandra, drängarna är ju där idag (WOOHH!!!) och även nåt band som typ bara spelar gyllene tiderlåtar snacka om att det lär bli FEST!!!  :D

Nu ska jag strax hem till farmor, för pappa har fyllt år. Det ska bli kul att träffa kusinerna och alla, länge sedan sist :)

Ikväll kör jag säsongsstart för rosévin! Jag är såå glad, det kommer bli en skitbra kväll :D

Thailand

Vi började resan på Arlanda, förväntansfulla och laddade inför en månads semester! Vi flög till peking, här mellanlandade vi i 4 timmar. På planet träffade vi två goa brudar från Visby Alex & Liv, som vi umgicks med när dom var i Patong :) Vi landade sedan i Bangkok på kvällen, thai-tid. Där väntade Nattas pappa på oss och vi åkte med honom direkt till Trat, väl där visade det sig att sista färjan till Koh chang hade gått så vi fick sova i bilen och ta första färjan över morgonen därpå..

Vi hade en jätteskön vecka på Koh chang, var på snorklingsutflykt två gånger, paddlade kanot runt en ö, red elefant, hyrde moppe, åkte till olika stränder och levde väldigt billigt.. En middag kostade ca 10-30 kr.

Sedan åkte vi tillbaka till Bangkok, sov en natt hos Nattas pappa och shoppade på Fashion island, sedan tog vi tåget till Patong. Värsta tågresan ever! Det tog 12 timmar till nån stad, och därifrån tog det 5 timmar med buss. När man skulle på toa var det ett hål rakt ner i spåret, alla dörrar och fönster på tåget var öppna..

När vi kom till Patong började vi leta hotell, efter mkt om och men så bestämde vi oss för Expat resort hotell, det ligger 50m från Bangla road och sen går man bara bangla ner så kommer man till stranden. Det kostade 400 kr per rum/natt, så 200 per person. Frächt hotell med pool och det ordnades fester på hotellet då dom bjöd på mat. Så det rekomenderar jag :)

vi fick kontakt med våra australienska grannar direkt och umgicks sedan med dom, vi åkte moppe till en fin öde strand, spelace minigolf på dino park, vi åkte speedboat snorklingsutflykt. Vi festade typ varje dag, träffade massa folk och hade sjukt roligt! White room och Grabbarna grus hängde vi mest på..

Sedan flög vi tillbaka till bangkok (aldrig att jag sätter min fot på ett thaitåg igen. Snacka om att jag älskar SJ, ska aldrig med klaga på tågen i sverige!!!) i Bangkok shoppade vi på MBK som är ett gigantiskt köpcentrum på 7 våningar. Vi var även på Siam park som är en nöjespark med karuseller och vattenland.

Vi har varit med om så mycket och träffat så härliga människor, har verkligen varit en underbar månad!

Styrsö

Torsdag morgon idag, jag ska snart åka ut till saltholmen och sen ta färjan över till Strysö och jobba. Det är klarblå himmel och jag spelar alla nya låtar jag missat under denna månaden och jag har kommit fram till att jag är helt käär i Bruno mars!!

Jag bloggar mer senare och tänkte skriva om hur vi har haft det och vad vi har varit med om i Thailand :)

Siam park

Idag har vi varit på Siam park, en nöjespark här i Bangkok som har både karuseller och vattenland och asiens största vågmaskin! Efter nöjesparken åkte vi till marknaden som ligger typ här där vi bor och där fixade jag naglarna skitfint för 70 bath (18 kr) och sedan åt vi på en liten restaurang för 40 bath (10 kr), vi frågade om vi fick kolla när dom gjorde maten (så att vi lär oss) och jag fick till och med laga min egen mat och sedan skriva ner receptet haha, dom är så snälla här alla thaiare, alla har så stor respekt.

Jag har tusen kliande myggbett, men ska inte klaga på myggbett. Hellre myggbett än snöskottning!

Det har varit en jättebra sista dag här i Thailand! Om 2,5 timmar åker vi till flygplatsen, då är klockan 3 på natten här thaitid, och så lyfter vi kl 6 på söndagsmorgonen thaitid. Men då är klockan 00 på lördagsnatten i Svea rike! Så ska vi åka till Ukraina och vara där i 17 (!!!) timmar, vi kommer till Sverige måndag morgon kl 8.

Nu ska vi packa det sista och förbereda oss för en lång flygresa.. Hade gött! Längtar efter er :)

Bangkok

Vi har haft det helt underbart i Patong! Men resan börjar gå mot sitt slut (herregud, redan!?) och idag tog vi flyget till Bangkok så nu är vi hemma hos Nattas pappa. Idag har vi vart på en thaimarknad och shit vad alla glor på oss bara för vi är faranger (vita utlänningar). Vi åt fried rice med seafood på restaurang här för 10 kr, stört billigt.

Igår var vi med om nåt väldigt läskigt. När vi kom hem från Bangla på natten och gick till hotellet, så är det en kvinna som badar i poolen, sedan när vi kommer upp till vår terass så ser vi att det är två pers i poolen, den ena simmar som vanligt och den andra är under vattnet, vi tänkte inte så mkt på det och gick in till rummet. Sedan går Natta ut och kollar typ 3 min senare, då ligger denna gubben på poolkanten och kvinnan gör hjärt och lungräddning på honom. Vi ser hur han blir vitare och vitare i ansiktet och han rör sig inte. Sedan kom ambulansen med en bår och med all säkerhet så var han redan död. Fy fan vad det var hemskt att se!!

Och jag ångrar sååå att vi inte la märke till honom samtidigt som kvinnan i poolen =/ Usch, jag har tänkt på det hela natten och hela dagen..

Imorgon ska vi till stan här, coooooolt!! Hoppas ni har det bra där hemma, snart kommer vi hem :) Vi har bara fredag och lördag kvar här.

Öroninflamation

Jag har fått öroninflamation, det känns som att mina öron ska sprängas, gör stört ont så i torsdags var vi på sjukhuset och jag fick typ 5 olika mediciner haha, antibiotika, två olika verktabletter, nån salva och örondroppar... Igår var vi ute och festade men jag var ju tvungen att vara typ nykter, it sucks, men det var skitkul ändå!

Alla här som man pratar med är så öppna och sociala, vi har träffat så mycket folk som vi umgås med, vi är typ aldrig själva. Australienare is the shit!! ;)

Vi har bokat flyg till Bangkok, så vi flyger dit på torsdag, sen ska vi va i Bangkok tills på Söndag. Alltså bara en vecka kvar i Thailand nu :(

Idag är det dåligt väder, men det gör inget för det är varmt ändå..

Två veckor kvar

Nu sitter vi på hotellrummet. Hela veckan har vi umgåts med ett par killar från australien (grannarna på hotellet) men dom har åkt hem nu. Igår umgicks vi med Liv och Alexandra, två brudar som vi träffade på planet hit.. Och även tre andra killar från sverige var på vårt hotell och förfestade med oss innan white room, Idag har vi legat vid poolen hela dagen och jag har tagit body scrub så jag är len som en barnrumpa nu haha..

Nu ska vi fixar vi oss iordning oss, och ikväll ska vi till grabbarna grus. Whoooooo. party party party.

Imorgon ska vi ta vi tuktuken till karon beach. Älskar thailand!!

Öde strand

Vill bara uppdatera er om läget ;) Det är verkligen helt underbart här i Thailand! Idag hängde vi med våra hotellgrannar med moppen till en jättefin öde strand. Nu har vi precis tagit ett dopp i poolen, klockan är 1 här så vi ska snart sova, vi tog det lugnt ikväll, men imorgon blir det andra bullar. Det blir stranden här i Patong, och sen dansa hela natten i nån club på bangla road. Whoooooooop.