Doftar som när jag var liten

Jag älskar när hemmet är nystädat! Den nytvättade tvätten ligger i torktumlaren men ska snart fylla lägenheten med liljekonvaljdoft :) Jag vet inte vad det är som luktar just nu (kanske skurmedlet?), men jag känner igen doften från när jag var liten och bodde med mamma och pappa i huset :)

Tänk att en doft kan framkalla så många minnen! Jag minns när man var på väg hem från skolan och kände att det luktade mat när man svängde in på S:t sigfridsvägen och när man kom hem så var alltid maten färdig :) Riktiga kötbullar, köttfärssås, fisk, kyckling, mums! Hon är så duktig på att laga mat min mamma :)

På lördagarna var det myskvällar som gällde, med "kalasmackorna" som vi kallade dom! Jättefranska, räkor, sallad, gurka, tomat och majonäs... Och popcorn poppade på spisen :)

Nu ska jag hoppa in i duschen, sedan ska jag åka och storhandla! Fylla kylen och handla nya blommor :)

Helt underbart väder ute idag!!


















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0