Solen i ögonen

Underbart väder idag! Så skönt att vakna av att solen skiner in genom fönstret! Känns som vår :)


Jag börjar jobbet kl 12 idag.. Jag är glad för jag upptäckte nyss att studie och yrkesvägledarutbildningen kommer att starta även i Malmö i höst (Innan var det bara bestämt Sthlm och Umeå). Men det är verkligen såå synd att utbildningen inte finns i Göteborg. Vill inte flytta härifrån. Jag har bestlutångerst vilken stad jag ska välja först, Sthlm eller Malmö?

Stockholm fördelar: När jag var mindre var jag bestämd på att flytta hit, gjorde endel av min praktik från gymnasiet på en förskola där. Det är en fin stad som har allt.
Stockholm nackdelar: Svårt att få bostad.

Malmö fördelar: Nära till Köpenhamn. Danskar!! Billig alkohol!! Emelie ska flytta till Danmark och göra praktik/jobba där om det blir som hon vill. Det går direkttåg både till Gbg och Kalmar.
Malmö nackdelar: Staden är inte så stor, men så har man ju iofs nära till Köpenhamn.

Umeå fördelar: Det är en studentstad.
Umeå nackdelar: För liten, för långt bort, för lång vinter.

Men men, jag håller även på att kolla vad det finns för utbildningar i Göteborg :)

Nu ska jag göra mig iordning för jobbet. Längtar till fredag :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0