Paniiiiiiiiiik

GUD vad jag är splittrad!

Nu har det kommit fram att "distans-utbildningen" från Malmö är i Varberg (de har jag iofs vetat ett tag....men...) men det är ingen riktig distansutbildning. Det är tänkt att dom som bor på västkusten ska kunna söka den. Man åker till Varberg ca 1 dag i veckan och har lärarledda lektioner. Och man åker till Malmö 3-4 veckor per termin.

Det är ca 7 mil mellan Varberg och Gbg, det tar 40 min med tåg. Och när man åker ner till Malmö bor man tillsammans med sina klasskompisar på vandrarhem Måndag-Onsdag. Sedan är det lite webcamledda lektioner hemifrån, och det är DET jag inte gillar. Jag vill ha studiekänslan och vara med klasskompisarna! Men å andra sidan så sa han ju att det var ungefär lika många lärarledda lektioner i Varberg som Malmö, vilket betyder att man inte träffar sina klasskompisar i Malmö särskilt mkt heller då.

Man brukade också bli indelade i grupper, så dom som bor i Gbg i en grupp, Tex Borås en grupp osv.., och då brukar man träffas i Gbg och plugga tillsammans. Det är ju bra.. En annan bra sak var att man hade större chans att få en bra praktikplats i Gbg eftersom det är en större stad och inte lika många vill ha en praktikplats här. Han sa att om man pluggar i Malmö kan de hända att man får en praktikplats i Helsingborg...

Om jag bor kvar här och pluggar via varberg kan jag ju ha kvar mitt jobb (men gå ner i timmar såklart). Tove bor ju här, det är ju det största plusset!! :D Och dessutom äääääälskar jag Göteborg!

Eftersom jag vart så inställd på Malmö hela tiden så blir jag lite omtumlad när snubben pratade så gott om Varberg. Haha.. Och nu har jag ju god chans att få en bra lägenhet i Gbg eftersom jag har vart anmäld så pass länge på Boplats!

Det här tåls att tänka på rejält!!!!!

Nu ska jag ut på stan i det underbara vädret :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0