Om jobbet

Tänkte uppdatera er lite om mitt jobb, om ni är nyfikna...

Jag jobbar på hemfrid. Här städar jag framförallt hus och lägenheter, jag gör vanlig städning, storstädning eller flyttstädning. Jag åker till olika hem varje dag, men kommer förhoppningsvis att få fasta kunder snart.

Oftast städar jag själv (normalstädning), men vid storstäd och flyttstäd är vi alltid minst två. Städningen i huset/lägenheten kan ta 3,4,5 eller 6 timmar beroende på hur stort och skitigt det är. Jag har jobb nästan varje dag.

Plus och minus
+ Det är ganska roligt att städa hemma hos andra människor
+ Om kunden inte är hemma kan man lyssna på musik eller prata i telefon under tiden
+ Det är ett jättebra jobb för mig som är ny i stan och ska lära mig att hitta överallt
- Man är oftast själv när man jobbar
- Det tar tid att kolla upp vart husen/lägenheterna ligger och ibland är det svårt att hitta

Idag jobbade jag tillsammans med två andra tjejer i min ålder och vi gjorde en storstädning inför en husvisning :) Imorgon ska jag till samma område i Västra Frölunda och göra en normalstädning.




Kommentarer
Mamma

Du blir en riktig hejare på att städa.

Kanske ska lära mig:-)

Eller ja kanske kan få beställa några städtimmar :-)

Kram på dig gumman/Mamma

2010-03-03 @ 10:11:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0