För min egen skull...

Jag har lappar överallt om olika utbildningar som jag skulle kunna tänka mig, därför skriver jag upp dom här i bloggen, så att jag kan titta tillbaka och komma ihåg (minnet, ni vet....).

Studievägledare Högskoleutbildning, 1 års arbetslivs på minst 50% krävs, Stockholm, 3 år.

Butikskommunikation Butikskommunikation vänder sig till dig som vill arbeta som dekoratör i butik. Du stärker och förtydligar koncept, varumärken och sortiment genom att bygga miljöer och arrangera varor på ett säljande sätt. KY-utbildning, Av de som gått utbildningen har ungefär 95 % fått arbete, Särskild behörighet Minst 3 månaders erfarenhet från arbete i butik, Göteborg, 2 år.

Event marketing och evenemangsledning
Utbildningen vänder sig till dig som vill arbeta med utveckling, projektledning och produktion inom upplevelseindustrin av både publika evenemang och evenemang inom event marketing. KY-utbildning, Två års yrkeserfarenhet från servicenäringen och/eller från kreativ och skapande verksamhet, Göteborg, 2 år.

Reklam och marknadsföring Utbildningen kombinerar pratisk kompetens med teoretiska kunskaper inom marknadsföring och reklam och förbereder för att arbeta på en reklambyrå, ett företags marknadsavdelning eller på ett kommunikationsföretag. KY-utbildning, Göteborg, 2 år.

Kulturturism och marknadsföring Utbildningen är i Lidköping (12 mil härifrån), den är på 2 år och 3 månader, desa tre sista månaderna är man på Nya zeeland och jobbar! Man har praktik 1/3 av utbildningen och man kan bli tex. marknadsförare eller evenemangsanordnare.

....Eller något inom beteénde och samhällsvetenskap...

Det värsta är väl att jag inte kommer in på vissa än bara för att jag inte har tillräckligt med arbetslivserfarenhet. Och jag vill ju börja plugga till hösten. Haha, jag kommer säkert hitta fleeera andra utbildningar som jag också vill gå, men då kommer dom upp här senare :)




Kommentarer
sara

Hoppas du hittar det du vill göra och att det känns rätt. :D Ja det var ganska läskigt att vara fast där jag trodde vi skulle få sitta där ett tag och väna på nån som kunde hjälpa oss. haha. men som tur var kom vi loss. :P pusspuss

2010-02-19 @ 13:10:02
URL: http://jagsarasara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0