Resumé av 2010

Årsresumé 2010

Julafton förra året firades hemms hos mamma med kusinerna från skåne, mormor och dom :)




Det sägs att kommande år blir bra om nyårsafton blir bra. Nyåret 2010 blev inte bara bra, det blev perfekt! Piff och puff kom till mig på morgonen, vi åt frukost ihop, och sedan började vi... Vi var hemma hos Malin först, sedan åkte vi in till Kent i Kalmar och där var alla andra :)



Nyår slutade i en garderob i lägenheten över med skidglasögon och kalsongkrig med piff och puff, hahaha!

 

I början av Januari drog jag, emelieJ, Angelic, Jonna & EmelieP till Sälen (Lindvallen) 1 vecka! Vi hade fint väder i stort sett varje dag, afterskin-a var skitroliga och utgången på HC blev gryyym!

Jag flyttade till Göteborg!!! Fick jobb på hemfrid och flyttade till Tove.

Här är första middagen med min kombo.

Sedan åkte vi (Jag, tove och andreas) till Edward i Stockholm och hälsade på en helg i februari.

Vi hade fest varje helg. På alla hjärtans dag kom Jessica och Per till oss!

Vi storhandlade! Typ en gång...

Vi var i Nybro och hade helt galna förfester, fester& efterfester.  Just denna förfesten fick jag och Tove för oss att gå till förrådet och rota i mina flyttlåtor. Vi hittade en hel del...

Vi festade hos Fabbe i Borås,

Festade på BLVD i gbg innan de lades ner... Haha, minns denna gången väl ” Vi är två pack som ska va i pub-liken på Go To Bin Lo !!”.



Såsmåningom blev det varmare ute, vi var i Nybro några helger (ååå man kan alltså äta på balkongen i mars ser jag på bilden, inte långt kvar ;)

Älgparken byggdes för fullt...

Vi åkte till Nybro Yttligare en helg, Rosenström var ju på Sandra...Det var ett dolt hål när vi var ute i älgparken som Tove klev rakt ner i Hahahhaa..

Innan Rosenström

Jag gjorde högskoleprovet.

Thaimat i vårsolen

”Aj är krigsskadad och behöver kuckelikumedicin”. Hahaha. Blev lite skadad på kinden efter att jag ramlade på ett spårvagnsspår, men det löste sig med en lax!!

Vi är fullt normala. Alltid.

Det blev dags för cruising i Nybro

Älgarna kom till oss

Eeeehrrrmm, Oj, välfyllt! Malin hälsade på oss på valborg :)

Vi var hos Andreas i Skövde och festade.

EmelieJ, jonna, EmelieP, Offe, Anton& Sebbe var och hälsade på oss i Götet!

Liseberg öppnade. Edit är mitt och toves kärleksbarn.

Malin hälsade på igen...

Vi grillade på takterassen..

Vi grillade i slottsskogen...

Middag med tjejerna på larmgatan 10 i Kalmar.

Jag och Andreas fick lite panik på Sveriges klimat och tog en sista minuten till Kreta i slutet av maj/början av juni.

Emelie tog studenten och hade Bal på Kalmar slott

Nu började sommaren på riktigt, Tove och jag flyttade till Nybro över sommaren.

Nattbussen hem, alla spontanutgångar mitt i veckan!  Fredag och lördag var redag givet vad som skulle ské! Killen med koll: hahaha


- Var är vi för någonstanns? .....
- Frågan lyder: VAR ÄR VI FÖR NÅGONSTANNS?
- Vi är i Trekanten.
- Woho, killen med koll!!
- Frågan lyder: Har killen koll?
- Förmodligen, FÖÖÖMOOODLIEN!


På krögers.





Grillförfest hos EmelieJ

Grillfester och jelloshot!

Midsommar 2010 är också i en klass för sig! Gaaaalet gaaaalet hääärligt häääärligt! Vi firade i mammas husvagn i köpingsvik! på Öland!

Andreas och Fabian busar

Dans i soluppgång!

Spännisarna Edward å Andreas

Jag och kusin Sebbe

Soooommar!!

Emelie skaffade lägenhet, shoppade loss på ikea.

Fastnade i hissen första gången hon åkte den, hahaha!

Fanta och Rosé får man ju inte glömma. Tove blandar på sitt egna lilla vis :D

Festerna i husvagnen på Öland innan strand!

Emelies lökringar, hahah, skitkul!

Påväg till strand!

Umgicks med kusin Jessica :)

Den ”djuriska” natten på öland!! Hahaha

Puss på padda, val & igelkott.

Jag och Angelic började sommarjobba på Kährs.

Vi  var på Winnerbäck när han spelade i Borgholm. Undra vad vi snackar om här!? ;)

Åkte jetski hos kusinerna i Kalmar.

Haha

Vi fick ett ryck och åkte på Emmabodafestivalen Rassle!!

Malena var höggravid

Vi var på stadsfestivalen i Kalmar

Vi bilade upp till Skövde och festade en helg hos Andreas.

Sov på köksgolvet

Jag och Tove bokade sista minuten till Turkiet (Alanya), heeeelt sjukt galet och roligt!

* På Club Hollywood blev vi behandlade som prinsessor! Vi fick gratis drinkar, shots, popcorn, nötter & frukter!! När en kille skulle fota oss kom tre vakter och tog bort honom, hahaha!!!

* Bartenderna på Bistro Mango HEYHEYHEY!

* Nya macarenadansen!

* Uhhh Tålamod!

* Cha cha sliiiiiiiiiide!

* Turkiska killar älskar att dansa och har sjukt mycket energi!

* Skor är onödiga!

* Åkt tre på en moppe, barfota

* Vi gick aldrig och la oss innan 5

* Åkt partybuss med öppet tak

* Turkiska killar kommer inte in på nattklubbarna i stan - bara om dom går in med någon skandinav.

När vi kom hem från Alanya så åkte Tove till Gbg och började plugga igen, jag var i Nybro nån vecka för att jobba med boxer. Älgarna växer.



Lilla Embla kom till oss.

Vi upptäckte sjösjukan

Jag flyttade till Gbg igen när det blev höst!

Det var ett himla problem att få dit sängen, hahaha! Vi bar den i 45 min hem!

Jag och Tove hade 21-årsfest ihop, Nybrogänget kom och hälsade på!

Ja, vad ska jag säga?

Tove gick in i tentabubblan

Kom på att vi kunde förfesta med nybro över webcam! Haha!!

Jag blev brunett!

Vi åkte till Nybro och festade igeeeen.....

Öltält i Nybro...

Emelie, Angelica & Malin kom till oss i Gbg igeeeen!!

Och så åkte vi till Nybro, igen, haha. För att se Rosenström!

Snön kom, min sopp-period började eftersom jag hade opererat in en skruv i munnen.

Trädgårn blev vårt favoritställe!

Jul på Liseberg öppnade!

Hur lyckas vi?

Emelie var hos oss 1 vecka i början av December.

Så blev det dags att åka till nybro för några veckor och fira jul, juldagen på sandra blev mycket lyckad! Framförallt förfesten!

Jag, EmelieJ, Ange, Asken & Jonna var  i Aboda Klint och åkte skidor en av mellandagarna!

Det har varit ett helt underbart år, jag har flugit på rosa moln hela året! Vi har haft så otroligt roligt och jag har kommit fram till en hel del i livet, vad jag vill och vad jag inte vill!

 

Jag, Tove, Malin, Emelie, Angelica, Linda & Natha ska börja fira nyår redan idag – därför la jag ut denna resumén idag. Nu ska jag packa klart, sedan ska jag köra och hämta Emelie (och Ikaros) och åka hem till Malin och lämna festkläder, drickan och allt som behövs imorgon. Ikväll ska vi spela spel och ”förfesta” inför morgondagen!

 

Nyår ska bli GALET och jag hoppas att 2011 blir lika bra som detta året! Nu måste jag jalla jalla. Ha de underbart allihopa och GOTT NYTT ÅR!!!!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0