Malmö

Igår var jag i Malmö! Det var jobbmässa där. Företag/arbetsförmedlingar från hela europa kom dit och pressenterade sig!! Dom berättade hur man skulle gå till väga om man ville jobba i tex. danmark eller norge.

Malmö är, för mig, en stad som man bara åker igenom när man ska till Danmark. Jag har nog bara vart i Malmö en gång, och det var när vi skulle spela lasergame med klassen (innan vi skulle åka vidare till danmark).

Jag ska ju (som planerna ser ut nu) börja plugga till studievägledare nästa höst. Utbildningen finns bara i Malmö, Stockholm och Umeå. Innan har jag alltid vart stensäker på att välja Stockholm som första val. Men jag har tänkt lite och igår när jag var i Malmö så kändes det som en perkeft stad för mig!

Närheten till havet och Köpenhamn gör ju inte det hela sämre :)

Malmö verkar vara en livfull stad som det händer saker i hela tiden, det ser man bara genom att kolla här!

Dessutom är ju skånska såå fint :)

Jag känner mig lite hängig idag och nyser ganska mycket. Hoppas verkligen inte att jag håller på att bli sjuk, det är förhoppningsvis detta tråkiga väder som gör att jag känner såhär...

Idag ska jag träna igen! Och ikväll ska jag va med Jessica :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0