Jehovas vittnen

Jag blev väckt när jag låg och sov som allra bäst. Klockan halv 9 ringer det på dörren, herregu vem är det som kommer nu tänkte ju jag såklart...Så jag skyndade mig att ta på mig kläder å allt och sen när jag kom till dörren höll hon (en svartklädd liten dam) precis på att gå och jag såg att hon la i nåt i brevlådan så jag sket i att öppna dörren.

Men vem fan ringer på nån främlings dörr klockan 8.30!?
Tänk hur många det är som jobbar natt!!

Aja, det var väl ingen idé att gå och lägga sig igen så jag pallrade mig upp och gick ut till brevlådan för att kolla vad hon hade lagt där...Mycket riktigt!! En lapp där det står "Hur kan du överleva slutet för den här världen?", what!?!

Självklart ska alla få tro vad dom själva vill. Men det här med att dom försöker dra in folk till sin sekt genom att knacka dörr; det är ju bara för mycket!! Om folk är intresserade så får dom väl själva söka sig dit. 

Men det finns faktist värre sekter, jehovas är ju bara som en piss i missisippi egentligen...Tänk alla dom som krigar på grund av tro, dom som inte kan gå fritt ute på gatorna utan att vara rädda för att dö...Usch vad hemskt!

Min tro är iallafall den att tron bara skapades för att "få ut något" av dagarna förr i tiden...Visst, endel av biblen är säkert sant, men mycket är nog rykten som har spätts på och blivit större och större, någon hittar på nåt och andra tror på det...Och så vidare...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0