Miljötänkande

Här kommer ett inlägg som handlar om vad jag gör bra, dåligt och vad som jag ska bli bättre på gällande miljön. 

BRA:
+ Jag åker alltid buss till jobbet, om jag ska någonstanns i närheten går jag oftast.
+ Vi tvättar i relativt låga temperaturer och torktumlar sällan.
+ Vi har aldrig några element på (endast ett nu på vintern), det är alltid varmt här iallafall.
+ Jag kör eco-driving när jag kör bil!
+ När vi stänger av datorn och TV:n på kvällen så trycker vi alltid på en sån där "röd knapp" - dit alla sladdar är kopplade. Så att all ström verkligen stängs av!
+ Lagar alltid maten själva. Köper aldrig färdigmat.

MINDRE BRA:
- Jag duschar varje dag och använder shampo och balsam varje dag. Varken bra för håret eller miljön!! Men jag är beroende...
- Datorn är alltid på.
- Vi använder inte lågenergilampor.
- Säkert massa mer, men jag kommer inte på just nu.


JAG KAN BLI BÄTTRE PÅ:
* Att köpa mer ekologisk mat. Det händer bara då och då.
* Släcka lampor som inte behöver vara tända.
* Skulle vilja införa vegetarisk mat 2-3 gånger i veckan! Men det skulle nog aldrig Chrille gå med på...

Vad gör ni för mijön?

...Många bäckar små blir till en stor å...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0