Sjuk?

Idag börjar jag jobbet klockan 4 istället. Och så jobbar jag till 21. Det är meningen iallafall. För vi blev förfrågade om vi ville göra så att kvällspasset sålde mer idag (!?). Men när jag vaknade i morse kände jag mig seg, kallsvettig och yr. Jag låg kvar en stund och halvsov. Kl halv 9 ringde det på dörren och jag flög upp fort som tusan och öppnade dörren!!! Utanför stog en snubbe som skulle kolla ventilationen, eller nåt sånt. Så han kom in och fixade det.

Det känndes som att jag skulle svimma....Blev helt yr och först svettades jag så mycket så jag började öppna massa fönster i lägenheten. Men efter en stund började jag frysa så jag tog på mig mina varmaste kläder. Jag tror jag har feber. Usch, ååh nej, inte nu!!! =( 

Vem va det som sa det till mig? Att munsår är tecken på att man kommer bli sjuk....Var det du som sa det Emelie!?!?! Du hade isåfall väldigt rätt....


Jag får se hur jag känner mig lite senare, men om jag mår som jag gör nu så kommer jag inte jobba idag, då är det bättre att vila och ta det lugnt så att jag blir frisk snabbare istället!

Men vi får se...Ska ta en dusch strax, man brukar ju känna sig lite piggare då.



Kommentarer
Emelie Karlsson

Det är mycket möjligt att det var jag som sa det.. Men jag kommer inte ihåg att jag har sagt det.

2009-02-12 @ 17:59:08
Emelie Karlsson

Det är mycket möjligt att det var jag som sa det.. Men jag kommer inte ihåg att jag har sagt det. Men munsår orsakas oftast av herpesvirus och det är många människor som har det vilande i kroppen. Herpesvirustet gör sedan sitt utbrott genom munsår när man är förkyld eller känner sig stressad tillexempel. Så absolut kan munsåret och att du känner dig sjuk ha ett samband. Hoppas du känner dig bra snart!

2009-02-12 @ 18:04:30
URL: http://ihuvudetpaemelie.blogg.se/
Anonym

Du vet att munsår är bevis på brist av någon slags vitamin, jag hade vitamin C brist när jag alltid fick munsår, om du kommer ihåg mina underbart vacka slämmiga såg på läpparna jag hade på högstadiet... Puss gullet! Party nästa helg? Du och jag o mina klasskamrater på kåren??? Hör av dig LOVELOVE!

2009-02-12 @ 20:45:43
Emelie J

Jag skrev det innan i fall inte mitt namn kom upp :S

2009-02-12 @ 20:46:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0