Tacken för att man åker kommunalt

Har vart på Öland med Mirre & Lavie och solat hela dagen, så skönt!!! Jag älskar verkligen sommaren!!!

När jag skulle hem tog jag tåget, och förra gången jag åkte kostade det 42 kr. Så jag hade förberett det och satt och väntade på att konduktören skulle komma. Så när hon kom så sa jag att jag skulle till Nybro och att jag var ungdom ( =under 26 år ) Sedan knapprade hon lite och sa: Då blir det 95 kr. WHAT!?!?!? 95 jävla kronor!!!! Så dyrt har det aldrig varit!!!! Jävla idiot SJ som alltid tar olika betalt.........Fan vad arg jag blev!!!!! Hade vart bättre om dom hade ett och samma pris hela tiden så på bussar så att man vet vad kalaset kommer att kosta.

Jag menar...Om jag hade vetat detta så hade jag ju hellre bett Chrille att komma och hämta mig (vilket jag ska göra i fortsättningen!!!) och därmed bidrar vi till mer miljöutsläpp, men det skiter jag fullständigt i för det är SJ:s fel!!!

Men men...Nu ska Ja, Chrille, Emelie & Patric åka och fiska kräftor faktist :)
Fiska kräftor och grilla och hade gött!!! Så hoppas jag blir på bättre humör...

Det är ju freeeeeeedag!!!!! :)


Kommentarer
Malin

jag förstår dig att du blir arg. Jag har heller aldrig behövt betala mer än 50 kronor. sa du till dem om varför det var så dyrt? malin

2009-08-08 @ 09:22:45
URL: http://malinvarnamnet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0