Jag är ett så kallat Springvick

Kan ni gissa vart jag har varit och gjort idag?
Jo för jag har varit på "anställningsintervju" och "rund-vandring" på en förskola här i Nybro.
Så från och med idag är jag ett så kallat "spring-vick" - dom ringer när dom vill ha in mig, tex. när någon annan är sjuk.

Ja, jag har ju kommit en liten bit på vägen iallafall...För det är inte så lätt att skaffa jobb i dessa tider...
Och ett Vick är ju mycket mycket bättre än ingenting alls, så jag är jätteglad!! SÅHÄR GLAD:



Nu sitter jag här, insvept i en filt, äter marabou (Det är ju fredag!!) och dricker äpplejuice...Och kollar ut och tänker USCH vilket tråkigt väder!!! Men de måste väl komma sånna här dagar också - för att man ska uppskatta de fina dagarna!! Ellerhur? Det hjälper ju inte med att klaga...Man får se det från det positiva - att idag är det tillåtet att ligga i soffan och tjocka sig lite. Haha om man nu skulle tycka att det är roligt...!?

Vad har ni för planer i helgen?



Kommentarer
Emelie

Ååh grattis! Det är ju perfekt :D Nu när det börjar bli vinter är det ju så många som blir sjuka (märks tydligt på vårdcentralen)! Så du kommer säkert få jobba en del ;)

2008-11-14 @ 18:03:09
URL: http://ihuvudetpaemelie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0