Slipa trappan

Vi målade ena sidan av trapp-delarna igår, så att de skulle vara torra tills idag. Så nu har jag precis målat andra sidan av trapp-delarna, och just nu ser det ut såhär hemma hos oss:



Tidningar överallt känns det som =/ Men vi får stå ut några dagar till...
För det här var ju bara grundfärgen, när detta är torrt (Ikväll) så ska vi måla det första lagret med den riktiga färgen, spännande!! Matt antik-vit, det blir nog riktigt snyggt!! Frächt!! Det var så tråkigt att ha en gamal trätrappa som hade gulnat i träet.

Jag vet dessvärre inte vart man får tar i själva "trappstegen". Vi vill ha mörkgråa trappsteg. Och mörk-grått klinkers i hallen. Det kommer att bli så fint!! Just nu tycker jag hallen är riktigt ful och tråkig. Om det är fint i hallen så får man ju ett gott intryck, och det är ju de första intrycket som avgör vad man kommer tycka om resten. Jag menar, om man har en fin hall så "lyfter ju den upp" restern av lägenheten. Men om man har en ful hall så "sänker ju den resten av lägenheten". Så tycker jag iallafall.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0