Midsommar 2008

Nu är det bara 363 dagar kvar till midsommar!!

Men ska vi ta en sammanfattning av årets midsommar, innan vi börjar längta till nästa?

Det började med att vi åkte till Lindö på fredagen, klockan 10 på morgonen, när vi kom dit så började Jag och Emelie göra kransar. Det är alltid lika roligt att göra dom, men tråkigt nog så används de inte lika flitigt. Men det hör ju till midsommar, så självklart ska vi ha kransar!! ;-)



Sedan hade det gått några timmar, och vi började på midsommarmaten, en traditionell midsommarmat med ägg, sill, lax, köttbullar och sånt...



När maten hade smällt sig i magen gick vi på jordgubbstårtan. Sedan var det dags för fem-kampen. Campingen hade ordnat en femkamp där man skulle "banka peng", kasta en puck så att den hamnade i en ring, skjuta fotboll i ett mål, kasta en boll genom ett speciellt hål, kasta en basketboll i korgen. Ja, det var väl ganska roligt och bra ordnat.

När det började bli kväll satte sig alla campinggästerna sig utanför logen och åt. Kan ni gissa vad vi åt??
Precis vad bilden visar... Kräftor...



"Kom tillbaka om några månader" kanske ni tänker... Men varför inte? Det är ju gott!

Sedan sattes musiken igång, baren öppnade och dansgolven fylldes med människor.
Jag tog en fin bild på Svenska flaggan och solnedgången. Synd att man inte ser vattnet på bilden för det var riktigt fint.



När natten var ett faktum på årets ljusaste dag så fick våra knasiga pojkvänner en idé.
Idén sattes i verk och vi gick ner mot havet för att ta ett dopp!



Här är dom på väg upp från ett kallt dopp i havet.
Efter badet så kröp vi ner under täcket i pappas husvagn.

Midsommar på Lindö var bättre än jag trodde att det skulle vara. Jag kanske har för mycket fördomar?

Vi vaknade vid tolv-tiden dagen efter och åt frukost, satt och snackade, spelade kort, busade med lilly och sedan åkte vi hem till Nybro vid 2-tiden.

När vi kom hem så slängde jag mig in i duschen, satte på mig ett par kläder som jag hade tänkt ut, men som vanligt så rotade jag igenom hela garderoben innan jag verkligen hade bestämt mig. Vi gjorde oss iordning och sedan kom Emelie och Patrick och hämtade oss. Dom körde oss till Kalmar, och sedan tog vi bussen till Köpingsvik!!

Köpingsvik - here we come!

Efter den långa bussfärden så var vi framme klockan 18.30. Grillen var i full gång och snapsen var uppkorkad. Vi satte oss till bords och käkade gott och vi hade blå himmel hela kvällen.



Här har vi en bild på Chrille och Mig.



Jag lekte hiphoppare när jag lånade Felix kepa. Haha, ser ni nån likhet eller?

Även denna natt avslutades med ett dopp i havet. Efter att vi hade ätit langos. Jag var en fegis och frös som en gris så jag skippade doppet. Jag kan meddela att vi sov hos mamma i hennes husvagn. Vi sket i campingägarna och deras sjuka uppfattning om ungdomar.

Stämningen i Köpingsvik - den slår ingen!! Åååh vad jag trivs bland folket och musiken.
Ni som läser i tidningarna att det har skett si och så många knivslagsmål och si och så många våldtäkter. Jag håller med om att det är riktigt hemskt att det sker, men jag vill inte att ni ska få den bilden av Köpingsvik - för där är helt underbart!!!  



Kommentarer
Mija

Vilka härliga midsommarkransar.



Kul att du gillade smyckena. :)

2008-06-23 @ 15:44:10
URL: http://mijasegen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0