Concealer: Lumene cover palette

Lumene coverpalette

Den här blev jag rekomenderad att köpa när jag var inne på Kicks i Kalmar förra veckan. Nu, när jag har använt den drygt en vecka tänkte jag skriva vad jag tycker om den.

Den färgpaletten som är längst upp neutraliserar blåa toner i huden. Den kan man använda ex. under ögonen, där man oftast har en mörkare blåaktig hy. 

Den till höger och vänster har samma funktion, bara det att man använder den mörka på sommaren när man är brun och den ljusa på vintern när man är blek.  Dessa neutraliserar röda toner i huden, så som finnar, utslag osv.

Man använder sminkredskapet spaden (se bild) och tar lite concealer med spaden och sedan använder man spaden till att smeta på färgen och vips så försvinner ojämnheterna i hyn!



Jag rekomenderar denna när man är i en "övergångsperiod" ex. vår-sommar, eller sommar-höst. För att då kan man blanda färgerna i paletten så att man inte ser för tokig ut om det bara skulle finnas en ljus, eller en mörk.

Köpt på: Kicks för 105:-

Jag skulle vilja ge denna concealer 4/5



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0