Kiviks marknad

Idag har Jag, Chrille, Emelie och Patric varit i skåne, närmare bestämt på Österlen. Vi var på Sveriges största marknad och jag tycker det var jättemysigt :-)

Jag köpte en så kallad "Depilator". Alltså inte en epilator! En depilator tar bort hår på benen genom att man stryker ett "kristall-papper" i små cirkulära rörelser.



Den funkar jättebra! Jag brukar vara lite negativ till sånt här och inte tro på allt som verkar lite mystiskt, eftersom jag aldrig har sett detta innan. Men benen blev baby-lena, och allt hår försvann :-)
Den tar inte bara bort hår, utan den tar också bort döda hudceller! Så den funkar alltså lite som en peeling också. När de döda hudcellerna försvinner så tar benen lättare emot solens strålar och man får en finare jämnare färg som varar längre, bra va!?

Det enda som var lite negativt var att det tar ett tag innan man är klar.

När vi hade sett vad marknaden hade att erbjuda så åkte vi till Kiviks musteri och till ett naturreservat och sen åkte vi hem igen.

Det har varit en bra dag alltså, sol för det mesta.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0