Trappan: Före & Efter

Före vi målade om trappan så hade den gulnat i träen och de var inge snyggt alls. Så vi bestämmde oss för att måla trappan vit. Egentligen ville vi ha matt antik-vit. Men den blev inte antik-vitt, det blev krit-vitt. Vi funderade på att köpa ny färg och måla om det en gång till. Men bestämde oss för att det skulle få vara krit-vitt, för det blev snyggt & frächt det också!!





Det är jättestor skillnad. Och vi är jättenödja :-D
Nu vill vi bara ha in klinkersen i hallen så blir det tipp-topp!

Vi bestämmde oss för att inte sätta dit de högra "hand-tagen" på trappan. Dels för att det inte behövs, och dels för att hallen ser mycket större ut nu! Mycket öppnare!!

Vi är jättenöjda, även att det har tagit lite tid, eftersom vi vart tvugna att skriva bort alla lösa saker. Slipa, Maskera, måla grundfärg och sedan måla den vita två gånger på varandra. Men det var värt tiden!! Och nu är vi äntligen klara :-D



Kommentarer
Emelie Karlsson

Åh det blev ju skitsyggt!! Haha, Madde, en kul upptäckt bara; Du har skrivit "Vi är jättenöjda" två gånger :P hehe. Jag tror dig :)

2008-12-11 @ 20:46:48
URL: http://ihuvudetpaemelie.blogg.se/
Emelie Karlsson

Jag är nog inte kvar då, för jag slutar senast halv 3 imorgon..! Och sen ska jag vara hos Elin vid klockan 18, och innan dess ska jag hinna träffa Mamma och göra mig i ordning.. Så det blir nog lite stressigt tyvärr om jag stannar så länge. :(

2008-12-11 @ 22:13:06
URL: http://ihuvudetpaemelie.blogg.se/
Malin

det blev verkligen ett lyckat resultat :)

2008-12-14 @ 19:35:07
URL: http://malinvarnamnet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0