PremieRådgivning. En liten lektion! *Viktigt*Viktigt*

Jag tror jag har glömt att skriva en grej här i bloggen...

Det är nämligen så att jag tröttnade på att sälja tandborstar så jag hoppade på grejen där man säljer PremieRådgivning! Och det går jättejättebra, Mycket roligare än att sälja tandborstar!! Haha.

Om någon vill köpa så är det bara att höra av sig till mig :-D

Jag tjänar mycket mer på att sälja detta än gamla sketna tandborstar!!!

Jag förklarar lite snabbt hur det fungerar... Detta bör alla läsa...Annars är ni inte intressrade av era liv!
Alla som jobbar tjänar pengar, alla som tjänar pengar betalar skatt. 2,5% av den skatten du betalar går till ett konto som heter den "7:de ap-fonden". Där samlas alla pengar som man sedan får ta ut när man tar pension. Det senaste året har allas pengarna i den 7:de ap-fonden sjunkit med 40%!! Exempel: Om man har jobbat i 10 år, har en snittlön på 17.000/månad (=200 000/ år) Då hade man ca. 50 000 i sin 7:de ap-fond. Men nu, bara för att det har gått så pass dåligt i världen och på marknaden så har dessa 50 tusen bara blivit 30 000!!!! De har alltså sjunikt med 20 000 kr på bara ett år!!! Helt sjukt att det kan gå så fort, när det tar så lång tid att samla ihop dessa pengar.

Om det fortsätter såhär lika dant ett år till så kommer folket som har sina pengar där - inte att ha några pengar kvar!! Alltså riskerar många att leva på socialbidrag när de går i pension!!

Vad kan man göra åt saken?

* Man kan börja engagera sig och sätta sig in i allt vad fonder är och byta själv...
* Man kan låta sin bank ta hand om din pengar och sköta jobbet (det är inte säkert det kommer att går bra för dina pengar...)

* Eller så kan man använda sig utav våran rådgivningstjänst!!
Fonder är en färsk-vara. Om de går bra för en viss fond idag kanske samma fond går uselt om 3 månader... Därför behövs fonder bytas ut med jämna mellanrum. Vi har experter som jobar heltid med att välja ut de 5 bästa fonderna som går bra just nu, sedan kontaktar vi dig 6-12 gånger per år och säger när det är dags att byta fonder och vilka du ska byta till.

Då är det bara att knappra sig in på ppm.nu, logga in med sitt personnummer (och en kod som man får av oss), klicka på "byt fonder", skriva in de 5 "fondnummerna" som du får av oss och sedan trycka på "Spara", dedan dröjer det ca. 1-2 månader innan nästa gång du får hem 5 andra fonder att byta till och då gör du lika dant. Det tar max 2 min och är lätt som en plätt!! Sedan är det bara att vänta på att pengarna ska stiga!

Så går det till.

Det jag säljer är alltså tjänsten om rådgivning. Grejen att det sitter experter på heltid och väljer ut de 5 bästa fonderna och att vi sedan kontaktar dig varje gång det är dags att byta!!

(Tjänsten kostar 499 kr per år, detta ska man inte se som en utgift, utan som en invenstering eftersom att man kommer att tjäna flera tusenlappar i månaden när man tar pension, alltså: man kommer att tacka sig själv!! Vi har även en garanti, och det är såhär att om vi mot alla odds inte skulle överstiga världsindex så får du dessa 499 kr tillbaka!! Men det kommer inte hända....)

Är det inte genialiskt!? Om alla tog sig dessa 2 minuter á 6-12 gånger om året (=12-24 min / år) att byta fonder så kommer det inte bli någon fattigdom när nästa generation går i pension. Så det så!!


Kommentarer
Sara

Okej, men det blir bra det. Du får väl höra av dig när du är klar med julfesten. :P hihi. Eller så ringer väl vi. :P hehe. kram

2008-12-16 @ 17:53:29
URL: http://jagsarasara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0