FörsäljningsVarianter

Igår var vi på Elgiganten. Jag har aldrig riktigt tyckt om den affären, vet inte varför, men det bara är så...

Vi har varit lite intresserade av att köpa en systemkamera, och nu i mellandagarna så är det ju extra prisvärt. Men vi ville veta lite mer fakta och sånt OM denna kameran som vi kollade på...

Först fick vi "leta" efter någon som kunde hjälpa oss. Alla var så nonchalerande (förrutom dom som redan hjälpte kunder....). Sedan när vi hittade en som kunde hjälpa oss så var han en riktig idiott!!!! Han bara frågade: Vilken är det ni vill ha? Alltså....Det visste vi ju inte för vi vill ju veta varför endel bara kostar några tusen och andra kostar uppåt 10-20 tusen...Vi hade hittat en som kostade 3000! (Nikon D40 Kit), och sen sa han: Ja men om ni ska ha en riktigt lätt så ska ni välja denna (en canon som kostade 7000:-). Jag hade tidigare läst på nätet att Nikon D40 var en bra kamera att börja med; den hade det enklaste funktionerna och det blev riktigt bra bilder. Men han visste ingenting om denna kameran sa han...Den enda han visste något om vad just den canon.

Vi ville ju inte bestämma oss direkt, vi ville ju veta skillnaden och testa den och så...Men han bara sa argt typ: Varför köper ni inte den om ni tror att den är bra då? Ni kan ju köpa den och prova om den är bra!?!?

Han visste inte ett skit om kameran, jag menar...Om man hjälper en kund och inte vet någonting om produkten, ja - då försöker man väl ta reda på det så gott de går!!!

Bara för att han var så otrevlig och ohjälpsam så sa jag att vi kunde gå och prata lite och tänka på den.. Då kläcker han ur sig: Vad är det att tänka på!?!? Slå till nu!!! Vad ska ni tänka på!? Det finns väl inget att tänka på!?!

Då bestämde jag mig att jag VERKLIGEN INTE ville köpa den där kameran...Sen var jag arg hela vägen hem....ÅÅÅÅHHH VILKEN IDOIOOOOT!! Jag undrar verkligen om han säljer något till någon!!??

Tänk istället om en snäll och trevlig expidit skulle kommit fram, frågat om vi ville ha hjälp...Berättat om de olika kamerorna (eller iallafall försökt berätta) och visat hur den fungerar....Och så vidare...Ja då hade jag säkert köpt den!! För jag vill ha en sån och jag vill kunna fota fina bilder och 3 tusen var faktist riktigt billigt för en nikon D40kit!!

Jag betalar mycket hellre en tusing extra till en expedit som berättar och visar och rekomenderar, än till den idioten på elgiganten som bara ville sälja!!!

Men Nääähe!! Nu är jag förbannad och jag ska aldrig mer gå till elgiganten, hoppas som går i konkurs snart!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0