Varför längtar du så - när det går så fort ändå?

När jag var på stan idag såg jag massa 1:or som sprang runt, målade i facet. Det är förståss inspark denna veckan, och troligtvis är det då skattjakt idag. Vad man tyckte att man var stor när man gick i ettan!! Men när man se på dom små så var man nog inte så himla stor iallafall.

Jag kommer ihåg hur otroligt roligt det var denna dagen för tre år sedan!! Vi åkte till Svartbäcksmåla och spelade in en film när vi "åkte skidor" i gräset. Spelade in en "reklamfilm" på jysk. Vi fick dom stora treorna att dansa fågeldansen på film. (Vi skulle alltså samla poäng på skattjakten). Härregud vad tiden har gått fort, det var tre år sedan, HALLÅ TRE ÅR har gått!!!!! Men??? Vart har tiden tagit vägen då? Det känns som att det var igår!!!! Det här är farligt, jag får nästan lite panik när jag tänker så. Jag har ingen skola att gå till nu när hösten börjar komma allt närmre, nä, för jag är arbetslös - hur låter det egentligen!?

Jag vill att det ska vara som förrut, jag vill aldrig att tiden ska ta slut. Jag vill att allt roligt i livet ska spelas i repris så att jag får uppleva det igen och DÅ, jaa DÅ trycker vi på "sllllooooowwwwwwwmooocheeeen-knappen"...

Men, jag får väl inse att man aldrig kommer att få uppleva samma saker som man en gång har gjort. Istället kommer det nya upplevelser som kan vara minst lika roliga. Och då måste jag - och vi alla - lära oss en sak: Ta vara på stunden JUST NU. Lev i nuet. Njut av vad som händer idag. "Fånga varje ögonblick" "Varför längtar du så, när det går så fort ändån?" Som Uggla sjunger i låten "Första gången", och han har så rätt:

 



Kommentarer
Emelie

Vilket bra inlägg : ) Låter som en krönika, håller med dig helt!

2008-08-21 @ 21:50:08
URL: http://ihuvudetpaemelie.blogg.se/
caroline

Jättebra skrivet! Usch jag ryser vad läskigt det är med tid & framför allt framtid :O

2008-08-23 @ 16:17:47
URL: http://carrisparris.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0