Nu när studenten är avklarad...

Efter 12 år i skolan är allt över. Studenten igår var skitkul! Jag kan berätta från början till slut (varning för långt inlägg!!).

Jag hade ställt klockan på 05.00. Vaknade och var pigg av adrenalin men samtidigt trött för jag hade inte sovit så många timmar den natten (det går inte att sova när man längtar och väntar på något stort), så jag låg och drog mig en halvtimme innan jag gick upp, duschade och gjorde mig iordning och åt frukost. När klockan blev tjugo i 8 så körde Chrille mig och Malin till vår klasskompis Elin - där vi skulle ha vår Chmpangefrukost. Hela klassen var där och åt jordgubbar, frallor, och drack champange.

När vi hade varit hos Elin i nästan 2 timmar så kom det en traktor med ett hölass och den skulle hela klassen åka med till skolan, vi åkte en sväng genom stan också.

När vi kom till skolan gick vi direkt till fotografen för det var dags för ett sista klassfoto. Sedan släpptes vi in i aulan för stipendiumutdelning och så sjöng vi "den blomstertid nu kommer" och "studentsången" såklart. Vår idrottslärare överraskade oss med att sjunga några låtar av ebba grön, det var en jättehärlig stämning!!

Sen när vi hade sagt byebye till rektorn var det dags att äta en sista måltid med klassen i matsalen. Det var frallor, skinka, potatissallad och vanlig sallad. Lärarna överraskade oss genom att samlas och sjunga tillsammans. Hehe, dom hade gjort om texterna på massa barnvisor och sjöng om oss studenter istället.

Så fort vi hade ätit klart samlades vi i klassrummet och här hade vi betygsutdelning, glassätning och massa snack - här är klockan runt 12.30 - Nu var jag riktigt nervös!!! Minutrarna gick och gick, tillslut var den fem i ett och då gick vi ut bakom scenen. Först ut var NV....

På 8:onde plats var BF!!! När vi gick upp på scenen till rocky-musiken så rann all nervositet av mig. Jag såg alla människor och oj vad kul!!! Tänk att jag står här just nu och ska ta studenten tänkte jag!! Sedan höll Frida och Christoffer ett tal. När Zebraheads låt "Hello tomorrow" sattes igång så stog vi kvar på scenen och sjöng!! Och när den sedan var slut så skrev vi "goodbye" och sprang ner för den röda mattan. Ooooh vilken känsla...

Jag gick till min Mamma och Pappa och jättemånga släktingar var också där... Alla hängde blommor runt min hals och det blev lite tungt i nacken och lite varmt och ganska ont i fötterna hade jag eftersom mina klackar var höga, men det var inget som jag tänkte på då..Det hade jag inte tid att tänka på... Jag var så glad och lycklig!!!!

Nu det var dags att gå det traditionella tåget mot badhusparken, det tog väl 20 minuter kanske? Och när vi kom fram stog alla bilarna och väntade på oss. Vi hoppade in i en röd cab - Jag, Malin, Tove och Stina. Vi åkte runt stan varv, efter varv, efter varv och skrek och skrattade DET HÄR VILL JAG GÖRA OM tänkte vi allihopa. Vi tog ett extra varv i rondellen och sedan åkte vi hem till Pappa och där var redan dom flesta. Jag fick massa paket och sedan kom Emelie.

Vi åt smörgåstårta och en my-tårta till efterrätt. Det var mycket trevligt och kul att så många kunde komma och fira!!!

När vi hade varit hos pappa i några timmar var det dags att tunera vidare. Vi skulle till Anna i klassen, vi hade jättekul så länge det varade, men vi gick till bussen kvart i 9. För det tog ju en stund att gå. För nu skulle vi in till Kalmar, och närmare bestämt Vallen!!!

Jag vet inte vad jag ska berätta om Vallen förutom att vi hade så sjukt sjukt roligt!! Verkligen lyckat!! Alla var så nöjda och glada. Vi dansade natten lång och när kvällen började lida mot sitt slut så var vi hungriga - magen ville ha gyros (Såklart, vad annars?) Vi gick till fyrkanten och köpte varsin gyrostallrik och den satt så fint i magen. Chrille kom och hämtade oss i Kalmar vid 2 och då var kvällen slut.

Jag måste bara säga att det var värt att gå i skolan i 12 år för att ha en sån här rolig dag!!! Jag skulle göra om det utan tvekan!!!! Hoppas att vi kommer att träffas igen med klassen. Även om alla inte alltid har varit så goda vänner så måste jag bara få säga

Slutet gott - allting gott!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0