Första dagen på jobbet

Kanske är dags för mig att uppdatera er om vad som har hänt dom närmsta dagarna...

Jag har ju vart i Stockholm över helgen! Jag och Tove tog tåget till Skövde i fredags, sedan åkte vi med Andreas till Stockholm (till Edward) där var vi tills i söndags.

På fredagen tog vi det ganska lugnt, vi åt thaimat och hade roligt. På lördagen var vi på stan hela dagen och på lördagskvällen gick vi ut. Edward bor 10 min promenad från stureplan så vi kände att vi var tvugna att testa på det, haha! Först var vi på ett ställe och sen gick vi till Spybar (woho, då kan man bocka av de från sin livslista då...), vi hade skitroligt där iallafall :D

På Söndagen gick vi till gamla stan och satte oss på ett fik och gick lite på stan, sedan åkte vi hem och var i Göteborg kl 22. Skittrötta var vi, somnade direkt!!












Igår storhandlade jag och Tove!!!!!!!! !!!
Vi har skrivit matlista för hela veckan och är jätteduktiga ;)

Idag var första dagen på mitt jobb! Jag städar i privata hem. Idag städade jag tillsammans med en som hade jobbat där länge, och jag lärde mig vad som var viktigt. Men nästa gång ska jag städa själv.

Jag kommer bara att bli inringd till att börja med, men sen får man egna hus som man går till.
Det var väl inte så jätteroligt direkt, men det duger sålänge.

Jag såg massa semlor i tidningen imorse och då tog jag förgivet att det var fettisdagen (eftersom att det är tisdag). Så jag har längtat efter semlor hela dagen, och vi skulle precis gå iväg och köpa ingredienser till att baka egna. Men sen snackade jag med mamma som sa att det var nääästa tisdag, haha, vilken besvikelse!!

Men vi ska göra kladd-kaka nu istället :)




Kommentarer
Mamma

Flickorna från Karlaplan :-)

ni har väl hört låten med gruppen "Sverige"

Super bra låt!!!

kram på er.

2010-02-10 @ 10:11:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0