Ett steg närmare

Okej. Nu har jag ställt mig i en bostadskö för studentbostäder i Stockholm, om det skulle bli så att jag flyttar upp dit och pluggar någongång. Det är det stora frågan just nu, för nu när jag äntligen har kommit på vad jag vill bli (Studie-och Yrkesvägledare) så kan jag inte bestämma mig om jag ska plugga på distans eller ej. För utbildningen finns på distans, men frågan är om jag verkligen skulle klara av det/ vilja det? 

Sedan tänker jag att jag vill härifrån!!! Jag vill flytta någon annanstanns och lära känna massa nya människor!! Utbildningen är 3 år och det är ju inte så lång tid av livet egentligen. Ja, när jag tänker såhär så vill jag flytta dit direkt och börja plugga direkt!! Haha!

Men hönni!! Vad skulle ni gjort om ni var i min situation?
Flyttat till Stockholm och plugga där i tre år, eller plugga på distans i tre år?




Kommentarer
Emelie J

JAG hade flyttat dit o pluggat, dock blir det förbannat dyrt och ett lån vill du kanske inte ta på dig, eller? jag är ju sådan som du vet ;) Men men, du gör i alle fall helt rätt o pluggar. Lättast o plugga på heltid (alltså inte distans). Välj klokt! LOve gullan, ses den 25 ;)

2009-03-24 @ 19:36:24
Nadja

Plugga i Kalmar. jag tror jag ska plugga till socionom nästa år, tycker ändå Kalmar är en trevlig stad! :)

2009-03-24 @ 19:41:53
URL: http://nadjadanielsson.blogg.se/
mirjam

jag skulle valt distans ;) men jag vet inte riktigt vad du har för relation till sthlm och så... :P men vill du dit så tycker jag att du ska satsa på det!

2009-03-24 @ 21:13:16
URL: http://sunnylee.blogg.se/
mirjam

jag skulle valt distans ;) men jag vet inte riktigt vad du har för relation till sthlm och så... :P men vill du dit så tycker jag att du ska satsa på det!

2009-03-24 @ 21:13:31
URL: http://sunnylee.blogg.se/
caroline

Låter "tryggare" med distans.. men samtidigt känns de som att man inte får ut allting utav de, att man missar så mkt mer än bara skolan.. all erfarenhet av att våga prova på någonting nytt till 100 % alla klasskamrater osv osv? .. sen så kan jag tänka att de håller tillbaka lite eftersom du och din pojkvän bor tillsammans, varit tillsammans länge, renoverat lägenhet osv.. Men samtidigt måste man våga prova på nya saker! :)

2009-03-24 @ 23:01:56
Emelie S

Håller med Caroline. :) Hon skrev det jag hade tänkt skriva. Haha!

2009-03-25 @ 18:21:13
Madeleine

Tack för alla svaren :) Jag kommer ha jättesvårt för att bestämma mig. Jag har läst att 50% av alla studie-och yrkesvägledare utbildar sig på distans och att lärarna ordranr vissa "träffar" och "föreläsningar" på andra platser än just studieplatsen - och när jag läste detta fick jag upp ögonen lite för distans. Men samtidigt skulle jag vilja ha de här med att flytta nån helt annan stanns, vara med en klass och gå på föreläsningar och sånt...Hmm...Det här är svårt...

2009-03-25 @ 21:32:20
URL: http://madeleine1989.blogg.se/
Tove

Jag forstar ditt problem, da jag har samma, nastan. Ska jag forflytta mig till goteborg och plugga dar eller valja det "trygga" kalmar alt vaxjo istallet. Kanns sjalvklart att man ska vaga flytta lite pa sig och leva lite studentliv i en storstad, men sa finns det alltid dessa MEN..

2009-03-26 @ 12:30:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0