Står du inför ett val?

Ni som känner mig kanske vet att jag har en fruktansvärd beslutsångerst...Jag har svårt att bestämma när om jag står inför ett val, och jag tror inte jag är så ensam om det...

Därför kommer här ett tips på vad man ska göra i en sån situation!!
(Min favoritbloggerska Tyra skrev om det i sin blogg för några dagar sedan)


Såhär skrev hon:

"Står du inför ett val? Gör ditt val idag- vänta inte! Skit samma om du tar fel beslut- det löser sig - Men gå inte och dra ut på allting, jag lovar att det blir värre då! Så om du står inför ett stort val idag- VÄLJ OMEDELBART!!! Hur ska man någonsin kunna vinna något om man aldrig vågar satsa?"

Det är väldigt sant! Vad gör det om man väljer fel? Egentligen?
Då är det ju bara att välja om!!  Dessutom lär man ju sig förhoppningsvis något av sina misstag. Lev livet här och nu!! Gå inte och var sur över småsaker som bara gör dig nedstämd!! Haha, jag känner att jag borde lära mig själv detta som jag skriver!!

Men jag tror på ödet, jag tror att allt som händer är meningen att det ska hända, eller jag hoppas att det är så, haha!! Här kommer ett fjantit exempel: Om jag har hittat en tröja och det bara finns en kvar av den och jag är osäker på om jag ska köpa den eller ej...Då brukar jag vänta några timmar - om den finns kvar när jag kommer tillbaka, ja, då är det meningen att jag ska ha den. Om den är borta, ja, då blir jag inte ledsen för då var det meningen att jag inte skulle ha den - haha - smart va ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0