i.d bare Minerals

Här kommer en lektion om mineral-smink.

Varför ska man använda mineralsmink?
Mineralsmink är det bästa för huden. Det finns mineralsmink som innehåller andra saker än bara mineraler (och därför inte är äkta mineralsmink), men i.d bare minerals innehåller 100% mineraler. Mineraler kommer från naturen, så detta är alltså ett smink som kommer från naturen kan man ju säga! Mineraler har en läkande effekt. De täcker inte porer och de gör att man får mindre finnar och orenheter i hyn, sminket kan till och med förbättra din hy! I.d:s foundation har även ett säkert och naturligt uv-skydd (spf 15)!!


 
Här är en bild på mineraler i naturen.


Är det verkligen värt att köpa mineralsmink?
Mineraler är dyra, detta gör också att sminket är dyrt, men det är värt det i längden eftersom sminket är otroligt drygt, så behöver men bara lite lite vid varje sminkning, så det håller länge!

Såhär använder jag mig av i.d:s mineralsmink



Detta är min foundation. Jag använder "fairly light". Den är väldigt ljus, men det gör inget. Det är mycket bättre att ta en för ljus än en för mörk! Denna applicerar jag med hjälp av en i.d bare escentuals "full coverage buki"-brush. Det är viktigt att använda sig av i.d:s egna borstar eftersom dom är anpassade efter i.d:s egna smink, dom tar upp exakt så mycket som behövs av sminket (inte för lite och inte för mycket, men precis lagom).



Man ska inte dra bort den vita fliken som är fastklistrad. Man ska endast göra små hål, annars blir det på tok för mycket pulver på borsten!! Sedan vänder man den uppochner, med locket på. Och så fastnar det så mycket som man behöver på locket.



Sedan tar man sin kabuki-brush och jobbar in det som finns i locket. När man ska applicera det på hyn så ska man göra det med små cirkel-rörelser över hela ansiktet. Om man vill ha en mycket täckande foundation så upprepar man samma sak många gånger istället för att ta mycket pulver på borsten en gång! Det kan ta lite tid, men det är det som sagt värt!

Det var grunden. Sedan är det dags för en produkt som heter "warmth". Den kan alla använda, oavsett hudfärg! Från fair till deepest deep.



Jag brukar blanda lite av warmth tillsammans med lite av min foundation för att få den färgen som passar mig. Sedan tar jag min "i.d flawless face-brush"



Den täcker inte fullt så mycket som kabuki-borsten gör, och därför är den perfekt för att lägga på warmth-pulvret.
Jag "sveper" flawless-borsten över ansiktet på de ställen där jag vill se lite solkysst ut. Panna, kinder, näsa och haka.

När jag tycker att jag har fått den "perfekta färgen" så tar jag fram min "mineral veil":



Den fungerar som en primer och gör att sminket fixeras, så att det sitter hela dagen. Denna är transparent, alltså den blir genomskinlig när man lägger den på hyn. Om man har fet hy så kan man även använda denna innan man börjar sminka sig. Veil:en lägger sig på hyn som ett silkestäcke, den är som pricken över i:et!
Veilen applicerar jag med flawless borsten.



Detta är som sagt en perfekt grund, och nu kan du dansa hela natten eller gå på stan hela dagen utan att sminket försvinner :-D

Obs! Det är mycket viktigt att hålla sina borstar rena! Tvätta dom en gång i veckan med shampo och vatten.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0