Det var sista gången

Det kändes inte så mycket att dra ut tanden. Jag fick ju lokalbedövning. Och jag fick inte bedövning i tungan som jag råkade skriva i det förra inlägget, självklart, haha, varför skulle man få bedövning i tungan när man drar ut en tand? *skäms* Haha!! Men jag fick en bedövningsspruta på varje sida av tanden iallafall.

Och sen när hon tog fram tången då låg jag och tänkte på vad hon gjorde hela tiden - att hon vickade på tanden och försökte få bort den, USCH!!!!! Och sen lossnade den...

Det var sista gången jag drog ut en tand i detta livet!!! Aldrig mer!!

När jag hade gjort det så gick jag direkt hem till mamma - för jag fick inte anstränga mig (då kunde det blöda ännu mer), och det gjorde ont när bedövningen höll på att släppa. Det kändes som att halva sidan av munnen (Inkl. näsa och läpp) hade somnat, att det var dubbelt så stort och jag kunde inte skratta. Det var svårt att prata, nu kan jag prata någorlunda bra iallafall, även om det är lite jobbigt eftersom det verker.

Nu är tanden borta iallafall. Och det känns....Skönt! För nu ska behandlingen börja på allvar! Jag ska få fina tänder! Jippi!

Även att det är jobbigt. Äta kan jag knappt inte göra, bara tugga med ena sidan isåfall. Och dricka måste jag göra med suggrör, haha!!!

Med tanke på att jag ska spänna tandställningen på onsdag så kommer jag ju knappt inte kunna äta då heller dom närmaste dagarna :-(  Vad har jag gett mig in på?

Jag får ladda med ett stort förråd varma koppen!!

Ni som undrar varför jag drog ut tanden så är det så att: Mina tänder ska flyttas mer åt vänster och det kunde dom inte göra om jag inte drog ut denna tanden, för då fanns det inte plats för att flytta några tänder åt vänster. Men nu finns det ju gott om plats, så nu kan dom flytta ihop tänderna + flytta dom mer till vänster :-)

Har ni dragit ut en tand hos tandläkaren någon gång?



Kommentarer
Sara

Jag drog ut 2 när jag hade tandställning, inte kul. Jag var nära att svimma. :S kramar <3

2009-01-14 @ 14:02:02
URL: http://jagsarasara.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0