Naturliga produkter

Varför lägga massa pengar på dyra crémer med tusen olika ingredienser som innehåller alla slags ämnen - när man kan köpa naturliga produkter!?!

Det har jag kommit på nu!!

Just nu använder jag ett schampoo från goldwell som är ett "frissör-schampoo" och jag har testat massor av olika schampon som frissan tipsar om hit och dit... Men PUNKT, från och med NU vill jag inte lägga massa pengar på schampon och balsam som innehåller många och dåliga ingredienser (bland annat det uttorkande ämnet "soladium laureth sulfate" som är ett sulfat-ämne och gör så att håret slits, och i stort sett alla schampon innehåller SLS).

Så nu har jag hittat en jättebra sida på nätet som säljer "naturliga produkter". Tex. Detta ört-shampot då:


Örtschampo
Ett milt och naturvänligt Örtschampo med läkande och stärkande örter som ger ditt hår och hårbotten näring. Vårt schampo innehåller också sojaprotien som bevarar hårets naturliga fuktighet och lägger sig som en skyddade hinna om varje hårstrå. Ger liv och glans åt ett risigt och livlöst hår. Passar även hår som är behandlat, förstärker dess färg och glans. Mild och frisk doft.

Innehåll:
Örtutdrag från Kamomill- och Lindblommor, Veg. tensider, Sojaprotein, Olivåterfettning, Guarmjöl, Paraben, Eteriska oljor: Mandarin, Geranium, Ylang ylang, Rosmarin och Lavendel

Okej, flaskan ser ju inte så rolig ut men so what om det funkar och jag tänker deffenetift slå till!! Jag tror den är bra för mig eftersom jag är beroende av att duscha varje dag och då slits mitt hår så fruktansvärt av de där schampot jag använder nu. 95 spänn för 260 ml.

Här är sidan:
http://www.biologica.se/

Det finns massa andra bra produkter som jag också tänker testa.
Bland annat Balsamet med granatäpple, en deo med aloe-vera och citrus och en rengöringsmjölk med lime...

Allt kommer ju från börjar från naturen så jag tror helt klart dessa produkter är bra!! Bättre än konstgjorda svindyra produkter...

Dessutom hjälper man ju miljön när man köper dessa eftersom dom är miljövänliga ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0