RESUMÉ AV 2009


·         Nyår 08-09 firades hemma hos min syster Emelie och Patric med glatt folk och fyrverkerier!


·         Jag fick plankor i julklapp – dom har använts flitigt under året kan jag lova!

·         Tjock is, plankstek, godis, thai-mat! = En typisk vinterhelg.


· Emelie och Patric skaffade lilla Ikaros


· Bada


· Baka bullar


· Åt semlor...Mmmmums!


·         Kämpade på jobbet tre fucking media tillsammans med Mirre!


· Vi i hestra/Isaberg och åkte skidor


·         Vi var i Danmark (Jylland) på barndop!

· Partyparty


·         Det blev påsk


·         Slingade håret


 

·         Solade i vårsolen på balkongen


·         Det var crousing i Nybro, och jag köpte mina  älsklingsskor den dagen.


·         Jag och mamma var i Köpenhamn

 

 

·         Jag och Mirre var på Ullared!


·         Första doppet i havet gjorde jag den 31 maj i Köpingsvik. Men vi badade tunna  direkt efter, så vi blev uppvärmda snabbt

·         Jag var kattvakt och hundvakt åt Tequila och Lavie åt Mirre

·         Vi gjorde om i hallen, la klinkers och gjorde fint.



·         MIDSOMMAR!!!! Det är verkligen årets bästa högtid :D

Vi var i Köpingsvik, som vanligt och hade verkligen skitroligt!!

Väntar på bussen i Kalmar


Åt midsommarmat, såklart


Jag och Tove plockade 7 sortes blommor, dock hoppade vi inte över några staket...


Glada tjejer :D


Glada jag


Jag och Emelie



På strandbaden, hahah den natten alltså :D




Tove, jag och Emelie


Borgholm


Köpingsvik...


Här är livet på topp!

Emelie och Patric


·         Jag slutade från tre fucking media den 25 juni!!! Typ det bästa jag gjort i hela mitt liv!!

·         Angelic  fyllde 20, firade henne i solnedgången i färjestaden på öland

Grillade och mös vid vattnet


Emelie och Jag bestämde oss för att dra upp till Strand i Borgholm. Sagt och gjort. Haha, väl där kom smarta jag på att mitt leg. Låg hemma i Chrilles bil, haha, vi kom inte in på strand...Så vi åkte till Emelies familjs stuga på saxnäs

·         Vi var mycket vid husvagen i Köpingsvik under min semester innan jag började jobba på Kährs.


·         Sola och bada i vita sand

·         Sommarfester, grillfester


·         Vi var på Skara sommarland

·         Jag köpte min finfina cykel


 

·         Jag och Angelic började jobba på Kährs, även att det är världens smutsigaste jobb och är det det bästa jobbet jag har haft så himla roligt hade vi :D

Vi jobbade 11 timmar om dagen från 06-17.

HÅRDA BRUDAR ;)


Hahaha, stenhårda va :D


Massagerummet som vi ägnade den större delen av rasterna i.


·         Vi  åt på hamnrogen



·       Det var grisfest på campingen där pappa har sin husvagen!

·         Vi år på kronan i Köpingsvik

·         Här uppe på taket jobbade vi!!

Haha!!


·         Vi var på strand (denna gången med leg) haha. Sedan hem och sova 2 timmar och sen upp och jobba, det är livet!

·         Vi bakade en skitfin tårta till gubbarna på kährs, den skulle föreställa ett filterhus, haha (sånna vi jobbade i och på) De krossade havregrynen står för all smuts!


Den var godare än vad den såg ut, det är ju faktiskt insidan som räknas!



·         Vi var ganska mycket vid våran brygga



·         Partajade lite till och lite till...Här hos Dominika och Tisse!


·         Vi var kattvakt åt nallebjörnen Ikaros!


·         Vi var på Vallen, innan vi gick dit:


·         Det var vikingafest i Nybro! En av årets roligaste fester!! Har tyvärr inga bilder därifrån...

·         Jag  jobbade med att köra ända nerifrin från karlskrona och upp till västervik för att sätta upp pos-material för boxer i elektronikaffärer (siba, onoff m.m..)

·         Chrille, Jag, och våra grannar ordnade en stor kräftskiva!  :D



·         Jag och Emelie var på Kalmar fashion show (jag hade plats 1 ;)

Jag utanför kalmarsalen


Emelie i bilen



·         Jag målade en tavla


·         Testade spraytanning i Borgholm


 

·         JAG FYLLDE 20 ÅR!!!!!!!!!!! Det var en helt underbar 20-års dag!


Mamma (blunder) som för en gångs skull tittar :D


Sebbe kusin


Planka


Fin ros

Mamma testar Hampus moppe, hehe

Pappa och Maria


Emelie, Jag och Hampus


 

Jessica och Emelie


 

Mitt första inköp på systemet, hehe

Jag och Sara slog ihop och hade en 20-årsfest för vänner hemma hos mig, oj vad grattade vi blev och vad roligt det var!!


 

Vi gick till ladan och öppnade champange!











·         Kvällsöppet på baronen

·         Vi var på style-kväll på hotellet i Nybban

·         Chili öppnade! Haha, sedan det öppnade den 10 oktober har jag bara missat två gånger och det var när vi hade halloweenfest och när jag var i göteborg, hahaha :D


·         Var med Carro på jobbmässa i Malmö!

·         Chili chili chili

·         Jag, Chrille, Emelie, Patric, Dominika, Tisse och Jessica ordnade till med världens halloweenfest. Vi hyrde ruskemåla skola, bjöd alla vi kände och hade skitroligt!!! Fram tills dess att det kom några oinbjudna jävla idioter och förstörde festen =/

Men jag väljer att minnas det roliga :D Jag var punkare kvällen till ära...

 


 

 

·         Chili chili chili


·         Älgparken blev offeciell


·         Chiiiiiiiiili


·         Och lite Chili till (hahahaha)


·         Jag, Mirre, Tobbe, Jonna och Andreas vad på ullared!!


 

·         Det tog slut mellan Mig och Chrille efter 4 år tillsammans, jag flyttade hem till mamma


·         Jag var hos Tove i Göteborg :D




·         Chili, sista för iår och det var halva priset på allt (Jaaa ÄVEN mina specialbeställda nattpommes som alla blir så avundsjuka på hahaha!!)

·         Vi gjorde julgodis

·         Vi  var och grillade vid älgparken

 

·         Firade jul hemma hos pappa den 23:dje.


·         Firade julafton hemma hos mamma med kusinerna från skåne och mormor :D

·         Juldagen var vi på sandra, först var jag med Jonna, Ange och dom, sen åkte jag in till stan och mötte upp Carro, Therese och Madde. Och hade roligt!

Det har hänt otroligt mycket roliga saker detta året och jag ser fram emot 2010 och tror det kommer bli ett minst lika bra år!

Nu är Malin och Tove här hemma, det är NYÅRSAFTON IDAG, vi ska snart gå och handla mat som vi ska laga ikväll, sen ska vi hem till Malin och göra oss iordning tillsammans, laga mat och ikväll ska vi på fest i Kalmar!
Detta kommer bli skitbra!!

HA NU EN RIKTIGT BRA SISTA DAG AV 2009!!!

GOOOOTTTTT NYYYYTTT ÅÅÅÅÅÅÅÅR!!!





Kommentarer
Emelie Karlsson

Vilken fin resumé! Jag är imponerad över att du ens orkar :-) hehe. Jag orkar inte, och har för dåligt minne för att göra en sån här :-P GOTT NYTT ÅR!

2009-12-31 @ 13:21:09
URL: http://ihuvudetpaemelie.blogg.se/
sara

Vilken bra sammanfattning av året. Överlag så verkar det ha varit ett superår. :D

Hoppas kommande år också blir bra.

Gott nytt år lite i förskott iaf. puss & kram

2009-12-31 @ 14:05:45
URL: http://jagsarasara.blogg.se/
Nadja

jag vet inte vad vi ska efter 12-slaget. Men hör av er om ni hittar en fest :P

Vi ska vara på larmtorget vid 12-slaget i alla fall. Men du kan väll höra av dig om du hittar ngt? :) 0722131562

2009-12-31 @ 15:21:12
URL: http://nadjasegna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0