Dr. Hauschka


Efter att ha hört och läst endel om detta märke så tror jag starkt på denna typ av hudvård!
Dom har även makeup och kroppsvård och sånt, men jag tycker det är mest spännande med ansiktsvård.

Exempel som de flesta brukar göra: Om man har fet hy, och vill "bota" detta, då brukar man köpa starka grejer till ansiktet som torkar ut hyn och förhoppningsvis gör så att hyn inte blir lika fet längre. Då, ja då när ansiktet blir "torrt" med hjälp av den produkten så tror kroppen att man har torr hy och då börjar kroppen producera ännu med "fett". Och då blir allt bara en ond cirkel.

Lika dant om man har torr hy, men åt andra hållet då såklart.

Men dr. hauschkas ansiktsvård bygger på att man ska få kroppen att producera dom mängder som behövs, själv. Alltså: Om man har fet hy då tillexempel. Ja, då är det bra att använda ansiktsoljan har har skapat för om man använder olja på fet hy, ja då blir kroppens signaler den att kroppen slutar att producera så mkt fett till ansiktet. Och därmed blir inte ansiktet lika fett längre. Hehe fattar ni?

Det som är så himla bra är att alla produkter är helt och hållet från naturen. Alltså inga färgämnen, konserveringsämnen, doftämnen eller nåt sånt! Exakt allt är från naturen, tex: olika sortes blommor och örter. Därav kan hända att produkterna har ett bäst föredatum, ja.

Jag har inte testat detta märke än för det är ganska dyrt. Men jag är väldigt sugen på att testa!!

Har någon av er testat dr. hauschka, eller hört något annat om dessa produkter?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0