Jultidningar!?

Jultidningar HEJ OCH HÅ! GOD JUL PÅ DEJ!

Ute är det 20 grader, månaden heter september, och så plingar det på dörren och utanför står en liten kille och frågar om jag vill köpa JULTIDNINGAR!

Jag själv sålde jultidningar när jag var liten, varje gång jultidningarna från alla oliga förlag damp ner i brevlådan blev jag överlycklig! Jag valde med omsorg ut vilket jag ville sälja från. Sedan (några månader senare) var det bara att gå ut på gatorna och kämpa med att få något sålt. Jag kämpade och varje år sa jag till mig själv att: Iår ska jag sälja så mycket så att jag kan få en cykel som premie!!! Men efter första eller andra gången jag hade varit runt bland husen gav jag upp....Jag sålde nästan bara till mina släktingar (stackare som kände sig tvingade att köpa av mig). Nästan ingen bland husen som jag plingade på ville ju köpa av mig.

Jag förstår inte varför jultidningarna inte byter ut sina varor i tidningarna? Jag menar, böker...!? Det är ju i princip det enda man kan köpa och hur roligt är det? De kan man ju lika gärna låna på bibblan. Jag gillar förnyelse, så varför kan inte en jultidning sälja saker till Tex. köket (bunkar av kvalité, knivar av kvalité osv.), till badrummet: Duschdrapperi, tvålhållare, tandborstsglas... Ja alltså förnyelse helt enkelt. Billiga små saker/inredning/skämtprylar som är fina och som man skulle kunna tänka sig att köpa.

Jag tyckte lite synd om de där pojken när jag sa att jag inte ville ha något från den där tidningen. För jag har själv vatt i den situationen när jag var mindre. Men men, när man lyckades sälja något så blev man ju överlycklig! Det var de, de...

Nu ska jag pysa, hej hopp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0