Jobba jobba joooobba

Väntar ni på att jag ska uppdatera?

Idag har varit en ganska bra dag på jobbet. Det är så här att vi har blivit utplacerade lite här och där nu. Allstå är det ensamt att bara stå helt själv och texta skyltar en hel dag - förrut satt vi alla i samma rum och snackade hela dagarna. Men som tur är så har jag ju haft mp3:n, och saker att göra hela tiden. Tyskarna har ganska annorlunda tankebanor än oss Svenskar när det gäller jobb. Vissa av oss har "sitt place" som stå-plats - och vi andra sitter hela dagarna. Inget är ju skönt. Men det säger tyskarna att SÅ ska det vara, jag menar? Vad skulle lite variation göra för skada?

Sedan när den högsta "hövdingen" av Bauhaus kom till Kalmar förra veckan så blev alla tillsagda att inte hälsa på honom. Hmm?? Och så det här med att man ska hålla öppningsdatumet hemligt, why? Och att skyltarna ska vara på ett sjukt lustigt sätt. Tex, Mattor (som jag har textat) Ja, då står det att mattan är 4 meter bred och så ska vi skriva STORT att det kostar 129:- /m2 Och då blir det ju helt plötsligt (129x4=516) 516 Kr per meter! Så om man ska ha en matta som är 4 meter lång, ja då blir det över 2000 kr!! Det är så knäppt!!! Och så blir vi tvingade att skriva med stor text 129:-/ m2. Okej att det stämmer. Men för det första. Man kan ju inte köpa bara en kvadratmeter av denna mattan eftersom den är 4 meter bred (så det minsta man kan köpa är alltså 4 kvm) . Och för det andra. Vem skule vilja ha en matta som är en kvadratmeter? Dom luras så med allt, bara för att det ska se billigt ut. Men det är så Tyskarna skriver.

Men det är jätteroligt att texta skyltar. Idag har jag skrivit oranga "INFO"- skyltar.
Men jag blev precis kvar med det innan jag åkte hem idag. Så jag undrar vad jag får göra imorgon?

PS: Man måste prata Engelska med våran Chef hela tiden och det blir lite tokigt ibland. Hehe. DS.



Kommentarer
Malin

aa det kan jag förstå att det blir lite konstigt ibland när du måste snacka engelska med chefen :P

2008-09-24 @ 10:46:27
URL: http://malinvarnamnet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0