Madde funderar...På ett lyxliv i Manhattan....

Idag fick jag en mycket bra idé!

Tänk var kul det skulle vara att åka bort från Sverige till något helt annat land under en tid.
Jag sökte på lite olika aupair-jobb bla. i USA och det finns ju hur mycket som helst!!
Och det var en familj jag fastnade extra mycket för...

....."Familjen --- är en ung och jättetrevlig familj som fick sitt första barn i våras. Mamman --- äger två trendiga klädaffärer inne på Manhattan och pappan --- jobbar som ekonomichef på en stor mediebyrå."......

....."Familjen har precis flyttat ut från Manhattan till Park Slope i Brooklyn där dom bor i ett klassiskt Browne Stone hus på fyra våningar. Du får den översta våningen nästan för dig själv, där har du även eget badrum med bubbelbadkar.".....


....."Ett kvarter från
huset ligger stora härliga Prospect Park och två kvarter bort en biograf. Manhattan ligger tio min bort med tunnelbana.".....


Vad sägs?
Det skulle väl inte vara helt fel att leva lyx på Mantattan ett tag?
Och dessutom tjäna $157 per vecka - vilket är 4,400 Kr i månaden!

Mmm! Det tåls att tänka på!
Vad säger ni?






Kommentarer
Malin

det skulle vara helt underbart ju :)

2008-11-07 @ 13:42:49
URL: http://malinvarnamnet.blogg.se/
caroline

Jag har också tänkt på sånt där :P men hittade en familj som lockar ännu mer, man fick egen bil, dator, tv m.m och grannarna hade au pair från norge & sverige. På dagarna skulle man leka i central park med yngsta sonen, pappan i familjen kom ursprungligen från sverige.

2008-11-07 @ 15:04:46
URL: http://carrisparris.blogg.se/
Emelie

New york är underbart när man är på semester, skulle du jobba där så kommer du bara vara en i mängden, det är ingen livsstil o bo där. jobba ett tag kan jag tänka mig... men det är ingen livvsstil och jag tror inte du skulle trivas där... det är inte alls som hemma. Men visst är det spännande, men som jag sa, ingen livvstil, åka i sådana fall till något mindre ställe i söder så du kan få lite sol på dig också ;) Men sen har man ju även hört sådana som har åkt och fått skit familjer som har verkat hur bra som helst :P men skulle du åka i väg kommer jag o hälsa på!! Stöttar dig totalt! Och jag tror inte att du skulle klara dig utan chrille.. MEN JAG STÖTTAR DIG GULLET!! Kramar EMelie

2008-11-07 @ 15:39:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0