Flygvärdinna?

Här sitter jag och undrar vad jag vill bli... 
Arbeta tillsammans med en Cabin personal ombord på flygplan kanske?

Sökte lite på internet och hittade att dom skulle starta en kurs den 19 januari uppe i Stockholm.
Jag läste och läste och läste och det verkade skitbra: 90% av eleverna får jobb, och bla bla bla bla.
MEN sen när jag tryckte på "ansökan" så kom det givetvis fram ett visst antal kriterier.



"Du ska vara minst 160 cm lång"  WHAT!?!?!? ÅÅÅÅåhåhhhhhh...............
Kan ni gissa hur lång jag är?

Mmhmhmhmm......159....

Aja, jag är ju ändån inte 21år, men jag kommer ju att bli någon gång, men jag kommer ju aldrig att växa en cm. Kanske det funkar att göra volym i håret?

Jaja, det känns som att jag aldrig kommer på vad jag vill bli :-(
Att jobba som flygvärdinna hade ju vatt kul ju!!

Om en stund kommer pappa hit och han ska hjälpa mig med en grej.



Kommentarer
Emelie

Jag vet inte heller vad jag vill bli. Det är så jobbigt! Jag önskar att jag visste. :/

2008-11-04 @ 16:38:02
URL: http://jagemelie1989.blogg.se/
Cilia

Äsch, en cm hit eller dit...är man rätt person för jobbet kan de säkerligen göra ett undantag! Med skor är du ju 160 cm :P Låt inte det krossa dina drömmar!

2008-11-04 @ 19:49:28
Madeleine

SVAR TILL CILIA: Ja, men det skulle ju vara lite retfullt om jag betalade 17000, kommer på intervjun och allting och sedan säger dom att jag är för kort, men jag är ju dessutom inte 21 heller, hehe får vänta 2 år till så kanske? Men måste ju hitta något annat jag kan jobbe med innan isåfall...Jajajajaj.. Det löser sig! Allt löser sig, bara man ger det lite tid. :-) Kram!

2008-11-04 @ 20:14:23
URL: http://madeleine1989.blogg.se/
Malin

vad knäppt att man måste vara 1,60.

2008-11-05 @ 12:48:02
URL: http://malinvarnamnet.blogg.se/
Anonym

ja du madde det är inget för oss ;P

2008-11-05 @ 14:36:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0