Färga min jacka?

Så typiskt.....Jag har köpt färg, salt och allt som behövs för jag hade tänkt att jag skulle fäga mig jacka svart-svart. Nu är den ljus-svart, för det är lite ur-tvättad. Men jag tycker om denna jackan så mycket och därför ville jag göra den svart-svart. Och så läser jag bruksanvisningen....blablabla....Vi rekommenderar inte att du färgar stolsdynor, möbeltyger eller ytterplag eftersom att färgen inte kan bli helt jämn. ÅÅÅHH!!!

Kunde inte det stått där man köper detta? Jajaja, sånt är livet.
Men vadå? Min jacka är ju redan svart och jag ska ju bara färga den svartare, så egentligen kanske det inte gör så mycket? Jag menar, det hade ju vatt en annan sak om jackan var röd och jag skulle färga den svart.

Jag får se hur jag gör, om jag färgar den iallafall...

Men jag vill absolut inte att den ska bli ojämn eller missfärgad för det är min favorit-jacka!!!

Vad tror ni? Tror ni att jag kan färga min jacka iallafall?



Kommentarer
Malin

det står ju att du kan färga ytteplagg eller? jag tror jag skulle färgat den eftersom dem redan är svart som du säger. men det är ju lite jobbigt om den blir flammig eller missfärgad.

2008-11-11 @ 15:30:21
URL: http://malinvarnamnet.blogg.se/
Emelie Karlsson

Det går säkert att färga ändå.. Och om den blir ojämn är det ju bara att färga igen!

2008-11-11 @ 16:55:20
URL: http://ihuvudetpaemelie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0