Rekordvinst: 135,7 miljoner på Lotto

Sverige uppnådde idag den hittils högsta drömvinsten - 135,7 miljoner kronor. Är det inte helt galet mycket pengar? För dessa pengar skulle man kunna....

... köpa 696 stycken Volvo S40
... köpa en ny Porsche Boxster i veckan i nästan sex år
... ta in på lågprishotellet Formule 1 Hotel i 948 år
... bo mer än 5 år i den lyxigaste sviten på världens dyraste hotell, "Burj Al Arab" i Dubai. Sviten kostar 80.000 kronor per natt.

... köpa 5,4 miljoner Trisslotter, som det skulle ta över tio år att skrapa sig igenom. Om man skrapar en lott i minuten. Snacka tennisarm!

Ja, vem skulle inte vilja vinna så mycket pengar? Vad skulle du göra om du vann så mycket pengar?

Jag skulle...
...Byggt ett hus på minst 400 kvadratmeter
...I huset skulle jag ha Gym, simhall, bowlinghall, dansgolv, bio, och klädgaderober som var överfyllda med kläder
...Skaffa städ och matlagningshjälp

Det är i stora drag vad jag skulle göra.
Undra om man har några mål i livet om man har så mycket pengar? Jag menar, det är ju grejen, att spara ihop till något man vill ha - för då blir man ju mycket gladare när man väl får det. Än om man skulle kunna köpa vad man vill när man vill.

Slutsatsen är att skaffa en bra utbildning och tjäna lagom mycket med pengar och lev gott så blir allt bra! Man behöver inte vara miljonär för att vara lycklig.
13862882



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0