2 Dagar kvar

Det är två dagar kvar till studenten och det betyder att det ar dags att vaxa dom kära små benen. Vilket jag redan har hunnit med. Jag blev så sugen på rabarberkräm idag och eftersom att jag hade snott några ifrån pappa så letade jag upp recept och såg att det var hur enkelt som helst!

På med kastrullen och av med skalet tänkte jag och idén var i full gång!!

Blir ni inte lite sugna?
Blir ni inte lite sugna?



Här har ni receptet
______________________________________________________________

Rabarberkräm

Tid: 10 min
Port: 2-3

Du behöver:
2-3 stjälkar rabarber
2 dl vatten
1/2 dl socker
1 1/2 msk potatismjöl

Gör så här:
Skölj och skala rabarberna. Skär i små bitar, ca 2 cm tjocka. Koka upp vatten och socker. Lägg i rabarber. Låt koka 4-5 min (tills rabarberna har delat sig).

Blanda ut potatismjölet i lite vatten (redning). Häll i en stråle ner i kastrullen samtidigt som du rör om. Låt krämen koka upp och när första bubblan kommer så är den klar.

Servera med mjölk.
_______________________________________________________________

Lätt som en plätt ju!
Nu är magen mätt, god och glad igen.

Nu ska ni få se en uppdatering av torsdagsvädret



Det lär bli en kall natt, men en desto finare dag!!

Vi hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0