Trött och sliten

Jag är trött....Riktigt trött! Det har inte blivit så många timmars sömn för mig dessa veckor jag hittils har jobbat. Slutar klockan 17, chrille kommer och hämtar mig efter sitt jobb 17.30, kommer hem, Chrille duschar (Jag duschar på jobbet), lagar mat, äter mat och då är klockan 19.30 och så städa iordning lite då är det huxflux 20.30 och så måste vi handla (Måndag) och så kommer vi väl hem vid 22 (När coop stänger, effersom vi inte hinner handla på kvantum för det stänger en timme tidigare) så ska vi plocka in allt i kyl och frys. Sedan göra iordning matlådorna då är klockan 23. Sedan ta bort sminket och göra mig iordning för kvällen och så somnar vi nästan 24.

Min klocka ringer 04.50. Sedan upp och jobba i 11 timmar, och samma sak igen. Detta är inte klokt! Inte konstligt att jag är trött. Som tur är så jobbar jag ju bara Mån-tors. Men jag jobbar ändå 40 timmar. Alltså 10 timmar/ dag + 1 timmes lunch.

Jag ska berätta lite om vad vi gör om dagarna på jobbet...
Vi är på Kährs. På taket! I denna stekheta värme, med tjocka arbetsbyxor och stålhettaskor. Vi Använder gasmasker och kryper bland spån från brädorna som sågas (Spånet är lika tunnt som mjöl, och dammar överallt!). Det är absolut inte bra om man får in i lungorna. Iallafall, domhär "rummen" på taket som vi är i, dom har sprängts några gånger genom tidern och jag blev skitskraj när dom berättade det och vi fick se bilder. Det finns ju alltid en risk sa som. Vi har gasmask på oss hela tiden men det är jobbigt att ha gasmask på sig för det blir så varmt. Sedan har vi varit i ett utrymme över några maskiner på taket och ränsat fågelskit (!!) USCH!!! Det var väl 50 cm till taket och fågelskiten bestog utav 10 cm. Här inne måste vi också ha gasmask för annars kan vi få fågelinfluensan och äckliga sjukdomar som fåglarna bär på. Idag har vi varit och grävt ur bark/spån som har torkat fast bakom en maskin på taket. Här under fanns det mögel - så här var vi också tvugna att ha gasmask. Alltså allt som vi gör - var flera år sedan något överhuvudtaget rörde skiten!! 

Men jag klagar inte!! Jag är jätteglad att jag fick detta jobbet. Det är mycket bra betalt + att vi får extra i timmen bara för att det är så skitigt överallt. Jag känner mig som en rishög på jobbet. Dammet från spånet hamnar överallt, i håret (Och i hårbotten!!) i ansiktet och armarna, innanför kläderna. Man får finnar, håret blir slitet. Och jag känner mig verkligen oglamorös. 

När jag slutar detta jobbet ska jag boka en klippningstid direkt  med slingor och hela paketet. Hade också velat peela min kropp på någon salong så att jag blir helt fri från all skit. 

Sorry för ett långt inlägg. (Om det ens är någon som läser detta?)
Ville bara skriva av mig lite. Det är skönt. Huvudverken släpper. 

Jag känner att jag vill lägga mig i sängen och sova NU!
Det ska jag nog göra också. Innan jag somnar här i datastolen.

Ha en bra kväll!

PS. Jag och en jobbarkompis tittade runt lite på Kährs idag och hittade en massagestol! Åååh så skönt - där satt vi en bra stund när vi slutade jobbet. En sak till som är bra är att vi får glass på jobbet. Och sedan har vi väldigt roligt med jobbarkompisarna - jag trivs - och det är ju det viktigaste!


 


Kommentarer
Lovisa

Tack så mycket! :)

2008-07-30 @ 20:46:38
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
malin

herregud vilket "skit jobb". hehe men bra att du trivs.. vi ses i morgon :)

2008-07-31 @ 16:27:06
URL: http://malinvarnamnet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0