Klappar

Nu har jag inte skrivit här på en hel dag! Så nu får jag passa på att uppdatera er :-)

Min jul har som sagt vart jättebra, och jag har fått många fina julklappar.
Fyra "plankor", dessa ska vi laga många goda plankstekar i ugnen på.
Spel: "Nya Lika par Leka bäst", detta spelade vi igår tillsammans med Emelie & Patric, och det är verkligen att rekomendera, haha, det är jätteroligt (En aning krångligt bara, men det funkar bra om man har reglerna till hands, man lär sig säkert med tiden också)!!
En locktång, armband, mineral-borste. Jag fick också en kudde som när bra för nacken och som formas efter hur man ligger av Chrilles Familj, och en katt-kalender! Sedan fick jag en jättefin skål som är av kristall av pappa, den heter "Änglamark" - efter Evert Taubes låt Änglamark. Av Chrille fick jag ett jättefint halsband som är av silver och en bergssten från finland.

Och så fick jag pengar...För pengarna ska jag köpa:
* ID Veil transparent mineral (= Som en primer, används över allt smink för att få en matt finish som håller hela dagen),
* ID All-over face color, "Warmth" (= Används i T-zonen för en brownsig effekt)
* ID Flawless brush




TACK TACK TACK så JÄTTTTEMYCKET MAMMA OCH PAPPA OCH EMELIE OCH HAMPUS OCH CHRILLE ALLA ANDRA!!!

Det känns lite dumt att lägga upp sina julklappar här i bloggen, men alla kommer ju ändå att fråga...Och jag är mästare på att glömma bort - så här kan ni ju se, så nu slipper ni att fråga.

Egentligen skäms jag lite när vi (dom flesta) i Sverige får så många, fina julklappar. Tänk - när vi springer runt i affärerna som galningar och letar efter alla julklappar som vi ska ge bort för flera tusen kronor, så finns det faktist samtidigt dom som är ensama, föräldralösa, dom som inte har tak på huvudet, dom som inte är älskade, dom som är rädda varje dag, dom som lever i krig....Usch...Det är hemskt att tänka så! Stackarna....Världen är inte rättvis!

Aja, Vi kommer ju aldrig sluta att köpa julklappar för det. Men där fick ni en liten tankeställare!

Idag har Jag, Chrille, Emelie och Patric varit på stan (Mellandagsrean har börjat!!!). Jag hittade lite saker, men jag får se när jag har tid och lust att lägga upp det är.

Nu ska jag krypa upp i soffan och titta på Körslaget tillsammans med Chrille.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0