ÅRSRESUMÉ AV 2008

Året började ganska lugnt efter att vi vart i Thailand i december, firat jul hemma hos mormor med kusinerna från Skåne och firat nyår i vår -då- nya lägenhet.


Thailand december 2007


Nyår hemma hos oss 2008



Emelie, Patric, Chrille & Jag började dansa Rock´n roll, en kurs på några gånger, och det var en upplevelse i sig!!


Redan nu är vi i slutet av februari, då jag börjar min APU i en klass 3: a. APU: n pågick i 5 veckor, och jag trivdes jättebra. Men någonting sa mig att det ändå inte var "rätt" att bli lärare.


Mars var en stor månad för er, och mig! Jag började ju blogga! Från och med mars har ni kunnat följa med mig i mitt liv varje dag. Som mest har jag haft 74 unika besökare på en dag, vad jag gjorde för speciellt den dagen minns jag inte.


I början av april var jag i underbara Stockholm tillsammans med Chrille, hans syster Matilda och deras pappa.


Chrille & Jag i Gamla stan
 

Jag på hotellrummet


I mitten av april åkte vi till Ljungnäs med vår kära klass. Som en ”avslutningsgrej”, inför studenten.

Vår klass hyrde ett stort hus, där sov vi en natt, detta var enlig mig det roligaste vi har gjort med våran klass på alla tre år! På natten hade vår lärare ordnat en spökrunda. Buuuhhuuu, man skulle leta efter människor i skogen och vid havet, varje person man hittade gav oss ett uppdrag som vi skulle lösa (en gåta eller något vi skulle göra), när vi löste varje sak så fick vi en ledtråd, alla ledtrådar ledde till vart skatten fanns som vi skulle hitta. Men det var inte helt lätt att hitta dessa personer som man skulle hitta i skogen, eftersom man kunde bli tagen av vampyrer. Och när man blev det så skulle man gå till häxan, sedan fick man fortsätta leta efter människor. Haha, det var läskigt med roligt!!


Jag har nära hundra bilder från denna vistelse... Bland annat från charaderna som Jag, Sara, Malin och Jessica hade ordnat..HAHA! Men jag vet inte om jag får lägga ut dessa bilder på Internet. Så jag skiter i det.

Det är alltid jag som fotar alla bilderna så jag är aldrig med på några bilder själv, knappt (Bara denna här uppe).

Jessica, Jag & Malin i Ljungnäs

I slutet av april var det crousing här i sta´n..



Och fest...



Helgen efter Crousingen, var det valborg. Chrille och jag åkte inlines till stan, till Malin och dom och sen åkte vi och kollade på fyrverkerierna och köpte sockervadd, sedan avslutades kvällen hemma hos Emelie med singstar.


 

I mitten av Maj åkte Jag och Chrille och fiskade strömming tillsammans med Pappa, Maria, Hampus, Emelie & Patric. Jag fick tre stycken på en och samma!!!

Min snygga Lillebror!!


Jag får tre fiskar samtidigt!!!


Veckan efter är det smockfullt i min kalender

Allt och alla arbeten skulle bil klart innan studenten, vi var på Växjö psykhem med klassen och såg hur de psykiskt sjuka behandlades förr.


Veckan efter detta började jag räkna ner PÅ RIKTIGT!!! När det endast var 8 dagar kvar till studenten ordnade vi en tjejmiddag hemma hos Jessica.


Sedan kom den största dagen i mitt liv, den 5 juni 2008: STUDENTEN!! ÅÅåhhh vilken perfekt dag, hela studenten kan ni läsa om här: http://madeleine1989.blogg.se/2008/june/ar-allt-over-nu.html#comment


Här står vi, redo för att springa ner från scenen.





Här åker vi runt på stan

 

Synd att vi inte har något ljudklipp eller video från denna dag,
dessa finns endast i mitt huvud och där kommer dom alltid att förbli :-)


Tre dagar efter studenten var det dags för bal. BAL PÅ SLOTTET.

Balen kan ni läsa om här http://madeleine1989.blogg.se/2008/june/balen-2008.html#comment

Min fina uppsättning


Sara, Tove,Jag & Malin


När vi åt den fina middagen


Vi i fönstret


Jag på dansgolvet




Sen var det dags för Emelie att ta studenten

Några dagar senare var det fotbolls-EM, vi hade fest, kollade på fotboll, spelade kubb och hade kul! Alla var blågula! På bilden satt vi bänkade framför TV:n, åt mat och skrek.


Sedan var det dags för midsommar. Några veckor tidigare (och dagarna innan) så var jag så fruktansvärt förbannad och arg och hade HATAR-känslor (har har fortfarande när jag tänker på det). Om ni undrar varför så kan ni läsa om det här: 
http://madeleine1989.blogg.se/2008/june/utkast-godkvall-kara.html#comment

* http://madeleine1989.blogg.se/2008/june/utkast-idag-har.html#comment  
* http://madeleine1989.blogg.se/2008/june/nu-kanns-det.html#comment 


Men i alla fall. Midsommaren blev bra i alla fall! Vi var på en camping där Pappa har sin husvagn, här är det mer en traditionell midsommar än vad det är i Köpingsvik... till att börja med i alla fall... Framåt småtimmarna kryper folk runt midsommarstången, men de tar vi en annan gång, haha!!


Vi gjorde fina kransar



 


En fin bild i solnedgången

Man behöver inte vara i Köpingsvik för att kunna bada på natten ;-)

Dagen efter i alla fall, då åkte vi till Köpingsvik i alla fall! Även att vi inte fick vara där för idiot-campingägarna, vi sov där också, HAHAHA, alltså, vad gör det egentligen om vi är där!? Jag funderar på att skriva ihop en insändare till en tidning och skriva om dom - när midsommar börjar närma sig. Dom gör ju bara bort sig själva när dom säger att Chrille och Patric inte får vara där bara för att dom inte tillhör familjen. Men andra vänner till mamma å dom får tydligen vara där - eller dom har dom inget emot iallafall!!!! Snacka om att hata ungdomar...

Här var stämmningen på topp som vanligt!


Var är boxen? Där är boxen!


Om ni vill läsa vad jag skrev om midsommar när det precis hade varit så kan ni göra det här: http://madeleine1989.blogg.se/2008/june/midsommar-2008.html#comment


Sedan fyllde farmor år och ordnade till med stort kalas!

Sedan var jag och Chrille hundvakter åt Chrilles familjs hundar, eftersom dom var i Frankrike.




Sedan ändrade vi färg på kaklet i köket.

Veckan efter det åkte Jag, Chrille, Emelie, Patric & Jocke till Stockholm. Vi var på allsång på skansen och Grönan. Och stan såklart.






Vann gjorde vi också! Eller rättare sagt Jocke & Patric vann...


Direkt efter åkte vi till Väsktervik. Vi var på Vis-festivalen. Bodde hos en före detta klasskompis till Chrille och Jocke. Har inga bilder därifrån, men det var kul iallafall!! Vi gick inte in på själva området där festivalen var, men det behövdes inte. Utanför var det fullt med diskotek och pubar och det kryllade av folk - summerfeeeeling på hög nivå!


Efter detta fyllde kronprinsessan Viktoria år, då var vi i Borgholm. Några dagar senare åkte vi till Kivik, vi var på Sveriges största marknad!


Den 21 juli började jag jobba. Jag jobbade på Kährs, haha, det var roliga veckor det!! Bytte filter som var fyllda med sågspån på taket.






Sista dagen bjöd vi gubbarna på gubbtårta. 

Sedan köpte vår kära vän Jocke ett stort hus och vi var där på inflyttningsfest i slutet av juli.


Sedan började skolorna och vissa började sina jobb... Men, jag började ingenting. Jag var arbetslös. Usch vad tråkigt när man gick dag ut och dag in och inte gjorde ett skit vissa dagar. Men sen kom jag ju på att jag kunde börja på en Photoshopkurs. Jag gick en gång, och sedan fick jag jobb. På Bauhaus!


Jag textade skyltar tillsammans med 5 andra goa tjejer. Vi skrev för hand, priser på vad saker kostar. Det här jobbat pågick tyvärr bara i en månad, det finns ju inte hur mycket skyltar som helst att skriva... Men jag och en till fick faktiskt förlängning! Vi jobbade på invigningen och med kids club en vecka extra. Och gjorde iordning lite på julmarknaden som Bauhaus har. Så jag jobbade där i 5 veckor.


Jag fyllde 19 å runder tiden jag jobbade här.


Efter detta var det bara att sätta sig och söka igen...

Den 15 Oktober tog jag mitt körkort!!! JAAAAA, Underbart!! Äntligen!!!


Sedan bytte vi ut golvet i vardagsrummet mot skäppsgolv!

Det räckte inte med att göra om golvet, nä för nu gör jag om mig själv också!!!

Sedan var det slutet av oktober, vilket betyder Halloweenfest!! Jag var den svarta änkan.


Sedan vann KALMAR FF SM-GULD! Och vi var där och tog emot dom, GRATTIS Kalmar!


Sedan målade vi om trappan!!


Nån vecka senare blev jag ett Springvick på en förskola här i Nybro, men det behövs inte längre för bara någon dag senare fick jag jobb på tremediaöst, där jobbar jag nu. Jag trivs jättebra med jobbarkompisarna, men systemet funkar inte riktigt som det ska, och jag får otroligt ont i huvudet efter varje dag jag har jobbat. Vi får se vad jag känner efter julledigheten (Börjar jobba om en vecka igen).


Ja. Och sedan blev det jul igen. Detta år firade vi jul hemma hos Pappa, och med vår släkt på Pappas sida!


Och nu är vi här vid Nyår igen. Chrille och Jag ska fira nyår hemma hos Emelie & Patric med ett gäng. OM 12 TIMMAR SMÄLLER DET!!!!!!

Idag för tre år sedan blev Jag & Chrille tillsammans!
Idag för två år sedan förlovade vi oss!


Och med det önskar jag er alla ett


GOTT NYTT ÅR!!!!!!

Obs! Alla bilder är mina bilder. Ingen får ta eller "låna" utan mitt godkännande!!!



Kommentarer
Mamma

Vilken fantastisk bra och fin resumé,och vilket härligt år du och crille har haft.Nu ska ni ha ett GOTT NYTT ÅR!!!! Önskar Mamma.

2008-12-31 @ 12:38:36
sannah

Visst är dom! hiih:)



Va fint med bal på slottet! Du va superfin:)

2009-01-01 @ 16:41:21
URL: http://saanzil.blogg.se/
Emelie Karlsson

Vad roligt med en års-resumé! Mycket beröm till dig som orkade göra allt detta..! Hoppas att detta året blir lika bra :)

2009-01-02 @ 14:19:12
URL: http://ihuvudetpaemelie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0