Såhär ligger det till...

När jag var liten så fick jag gå till tandläkaren och tra ut fem mjölktänder. För att det kom inga tänder "riktiga" tänder under dessa mjölktänder. Tandläkaren drog ut de flesta på höger sida uppe, och detta har lett till att mina tänder har förflyttat sig åt just det hållet där det finns mer plats, detta i sin tur ledde ju till att tänderna inte sitter riktigt "rätt" i munnen. Jag ser detta hela tiden, varje gång jag kollar i spegeln.

Även om ni säger "det lägger jag aldrig märke till", "jag har aldrig tänkt på att det är så". Men jag gör det!

När jag var 14, då visste jag knappt inte vad det var för fel på mina tänder. Jag tyckte mina tänder var snygga. (Därför gjorde jag inte något åt det då! Jag vet inte, men tänderna kanske har flyttat sig ännu mer nu?)

Men nu vet jag vad det är för fel och jag tänker på det ofta. Därför ska jag göra något åt det!! Detta är sista chansen, och så kan jag vara nöjd och stolt hela livet att jag gjorde det. Annars tror jag att jag kommer att ångra mig. Jag fyller 20 nästa år. Därför fick jag min tandställning helt gratis, eftersom jag påbörjade behandlingen innan året jag fyller 20.

Jag satte in den i torsdags, det har varit ganska svårt att äta och det är ömt. Men det går bra iallafall!! Jag tycker det är bra att den är där nu, äntligen ska mina tänder bli perfekta! :-D

Guuuuu vad jag längtar till den dagen när den försvinner!!!!





Kommentarer
Emelie Karlsson

2008-12-07 @ 11:14:28
Emelie Karlsson

Det kommer bli jättebra! Det är helt klart värt det till slut, även fast det kan kännas väldigt jobbigt. Kämpa på!

2008-12-07 @ 11:15:42
URL: http://ihuvudetpaemelie.blogg.se/
Malin

det kommer verkligen bli ett lyckat resultat :)

2008-12-07 @ 16:34:07
URL: http://malinvarnamnet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0