IKEA

Idag har vi varit i Kalmar hela dagen. På stan hittade jag på ur&penn ett halsband 25:- (förr 89:-) ett armband 20:- (förr 69:-) En ring 15:-  (Vet inte vad den kostade innan). Vill bara tillägga att armbandet och halsbandet är inte tänkt att jag ska ha samtidigt!! Det skulle bli alldeles för mycket. Men Halsbandet är tufft till en vanlig enkel tröja. Och armbandet passar i princip allt.



Jag måste bara skriva detta om det är någon som följer min blogg som inte är från mina trakter:
Om ni besöker Kalmar någon gång och ska till stan - Leta upp Daily Express - I just love this shop! Tycker om personalen som alltid är så glad och hjälpsam. Och deras kläder Ooooh alla annorlunda märken som ingen annan affär i Stan har och allt är perfekt!!

Vi var även på IKEA, det är så mysigt att gå där inne tycker jag. Vi åt här - jag en asiatisk pasta med kycklingfilé och chrille tog köttbullar. Vi hittade en matta, gröna kuddar till soffan och cerise-rosa tyg som jag snabbt sydde ihop till kuddar när vi kom hem. Det ska va grönt och rosa i höst - coolt!! Mattan som vi köpte är orange - och i det oranga är det rosa och gröna garn-bitar. (Det syns inte så tydligt på bilden nedan) Men såhär blev det iallafall:


Vi köpte också fler galgar - Numera försöker jag hänga så mycket kläder som möjligt i garderobem så dom inte blir skrynkliga så lätt. Det är så liten plats för mina kläder!!! Önskar att jag hade ett stort dressroom att gå in i med massa spelglar och en garderobsvägg som är fyllt med skor och kläder!!

Emelie förresten - (Skriver det är, annars glömmer jag säga det till dig) Sånna skor som du köpte i Sthlm - jag har sett sånna i två olika tidningar och i skoaffären i kvasten idag. Hehe, du gjorde rätt som köpte dom :-)

Tillbaka till tråden. Vi köpte finfina "klistermärken" som man ska piffa upp hemmet med. Och eftersom våran kyl/frys är så gammal och tråkig så passade det ju perfekt att sätta de där. De är från IKEA och kostade 149:-.
Såhär blev det:


Det oranga är fjärilar med magneter som jag satte på blommorna :-)

Vi köpte lite nya blommor till vardagsrummet och sovrummet också.
Och lite småsaker som är bra att ha. Sen var det nog inget mer.

Nu ska jag lägga mig i soffan hos Chrille och se på tv ett tag sen ska vi nog lägga oss ganska tidigt så att man inte stör sömn-rytmen nu inför sista veckan på jobbet. 4 dagar kvar!!! Sen kommer jag vara fri och stolt som tuppen :-D



Kommentarer
http://TUMADRE.blogg.se

Ja, den soffan har jag sett på hemsidan, herregud så fin den är! :)

2008-08-03 @ 10:49:27
URL: http://tumadre.blogg.se/
Malin

det blev ju verkligen jätte fint :)

2008-08-04 @ 11:47:23
URL: http://malinvarnamnet.blogg.se/
Emelie

Vad snyggt allt blev! Hehe vad roligt det där med skorna :D Vilka tidningar såg du det i?

2008-08-04 @ 17:48:39
URL: http://ihuvudetpaemelie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0