Stockholm

Anledningen till att jag inte har skrivit här på två dagar är att jag har varit i Sveriges vackraste stad : Stockholm!

Vi åkte kl. 10.00 på fredagen, tog en mat-drick-kiss-paus i Söderköping, och vi var framme på hotellet i Bromma ca. 15.00. Chrille och jag hade ett rum och hans pappa och syster hade ett rum. Vi frächade upp oss lite innan Chrille och jag tog tunnelbanan in till stan. Chrilles Pappa och syster skulle på en föreläsning om monté. Väl inne i centrum (ca 17.00) så gick vi i affärer längs drottninggatan.

När hungern började komma närmre så fastnade vi för en Thai-resturang "Orgidé-garden" (ca. 19.00) Vi beställde in en förrätt som bestog av en grillad jätteräka med lite såser och tillbehör, varmrätten bestog utav "tre-rätter" med kyckling på spett med jordnötssås, oxfilé med kokosmjölk, och någon konstig kyckling invirad i bananblad - allt med ris till. Som efterrätt blev det friterad banan och glass - mums!! Jag skulle inte rekomendera denna resturang med tanke på den otrevliga personalen!!! Om man skiter i personalen så var det riktigt god mat. Men svindyrt, detta gick på närmare 500 spänn. Rena rama rånet. 

När vi hade ätit klart tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet i bromma och såg slutet av "talang 2008". 

Lördagen såg ut såhär:
Vi var uppe med tuppen!! Vi gick upp klockan 8, duschade och gjorde oss iordning, sedan gick vi ner och åt en mycket god frukost-buffé. Klockan 10 åkte vi med tunnelbanan in till t-centralen, Chrilles syster, jag och chrille gick på stan hela dagen gamla stan tog vi en vända i, sedan drottninggatan, topshop, åhlens, plattan, hötorget, gallerian, m.m...m.m....

Okej, jag är kräsen när det gäller kläder. Jag vill alltid hitta något finare. Jag köper aldrig någon om jag inte är 100% nöjd. Min fråga till er: Är detta bra eller dåligt!?

För jag hittade nämligen inte ett enda klädesplagg som jag ville ha i hela stockholm!!! Det enda jag köpte var ett par jättefina skor (se bild) och en mascara. Jag själv tror att detta beror på att jag blev stressad av att hitta något när jag inte hittade något och att vi bara hade en dag på oss. 

Jaja, vi får väl åka dit snart igen. Vi åkte hem kl. 17.00 och var hemma vid halv 10 på kvällen, när vi kom hem så slocknade vi i sängen direkt. 


Skorna som jag köpte - Chrille och jag i gamla stan

13862882


  


Kommentarer
Michael

Hej Madde!
Ja, snygga skor fick du fatt på. Men inga kläder, det låter som vanligt. Du måste öva dig på att bli mer bestämd. PAPPA

2008-04-06 @ 15:00:24
Emelie

Hur var topshop? Jag har aldrig varit där. Söta skor!

2008-04-06 @ 15:02:04
URL: http://IHuvudetpaEmelie.blogg.se
Emelie

vi vet inte varför, men pappa tror att det var från en milkshake igår på mcdonalds. Han har kräks några gånger och så.

2008-04-06 @ 16:47:34
URL: http://IHuvudetpaEmelie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0