Dumlemuffin

Idag har Chrille och jag storstädat och sagt adjöss till hans arbetsbil och bakat dumlemuffins. Såhär gör man:
image16
Man behöver ägg, mjöl, kakao, vaniljsocker, salt, socker, margarin, bakpulver och dumle (eller dajm eller vanlig mjölk-choklad - Vad man tycker om!!)
image17
Blanda allt till en smet.
image18
Lägg en klick i varje form
image19
Och skjutts in i ugnen
image20
Lägg en dumle i varje muffin och låt den smälta
image21
Se så fina dom blev nu när dom är klara.

Det blev 30 stycken och om jag och chrille skulle äta upp alla dom skulle vi rulla fram så vi får ge lite till mamma och pappa och våra syskon om dom vill ha.

Nu ska jag förhöra Chrille på jägar-frågor.
Sen ska vi sova för imorgon är det skola igen..

Ha det så bra och sov så gott
 13862882


Kommentarer
Emelie

Eyy älskling, du skicka mig receptet på hawaii muffinsen. Jag har slarvat bort receptet. Du fest snart eller??? Pussar

2008-04-07 @ 20:34:38
URL: http://em8911.blogg.se
Dress Like a Princess

Mmmm mums :)

2008-04-12 @ 17:38:15
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0